Fontys Student Startup Festival 2024

Het Fontys Student Startup Festival is hét event voor studenten, startups en ondernemers en staat in het teken van ondernemerschap en netwerken.

Op donderdag 30 mei 2024 vindt de nieuwe editie plaats van het Fontys Student Startup Festival.

Event editie 2023
Het programma bestond in 2023 uit een mix van kennis, inspiratie, pitches en netwerken. Fontys startups van verschillende opleidingen kregen het podium om hun startup te pitchen. Daarnaast waren er interessante top lezingen voor zowel ondernemers als studenten, en was er een mogelijkheid tot een meet & greet met ondernemende studenten en ondernemers.

Voor een terugblik op deze geweldige dag en om te genieten van de hoogtepunten, nodigen we jullie uit om alle foto's te bekijken én lees het artikel voor een overzicht van de dag!

Sfeerafbeelding Fontys

Jop Versteijnen met zijn Siermaatje wonnen de beste Fontys startup van 2023!

Sfeerafbeelding Fontys

Kayli Verbeek won met Zardie de meest duurzame Fontys startup van 2023!

Pitch Battle

Tijdens het Fontys Student Startup Festival vond ook een pitch battle plaats. Wie zou de beste Fontys startup van 2023 worden? 🏆

Ook waren er - naast deze fantastische titel - 2 prijzen te winnen:
>> 1500 euro voor Beste Fontys Startup van 2023 (algemeen)
>> 1500 euro voor Meest Duurzame Fontys Startup van 2023 (sustainable)

Er mochten 6 Fontys startups hun bedrijfs(idee) pitchen voor een jury. Hieronder lees je meer over de pitchers van dit jaar!

Na een spannende competitie en grondige evaluatie heeft de jury uiteindelijk de winnaars gekozen:

🏆 De Beste Fontys Startup van 2023 was Siermaatje. Zij ontvingen een prijs van 1500 euro als erkenning voor hun innovatieve bedrijfsconcept en veelbelovende toekomst in ondernemerschap.

🌱 De Meest Duurzame Fontys Startup van 2023 was Zardie. Haar focus op duurzaamheid en inzet voor een milieuvriendelijke modeindustrie leverde haar een prijs van 1500 euro op.

Beide winnende startups hebben bewezen dat ze de visie, het ondernemerschap en de innovatiekracht hebben om succesvolle bedrijven te worden.

De sprekers van 2023

Dagvoorzitter Remy Gieling

Remy Gieling is een presentator met verstand van zaken. Als oud-hoofdredacteur van MT/Sprout kent hij zakelijk Nederland als zijn broekzak. Als oprichter van ai.nl weet hij de belangrijkste technologische trends begrijpelijk te vertalen naar de impact voor banen en bedrijven. Zijn boek Ontdek de groeikansen van AI werd in 2021 genomineerd voor Managementboek van het Jaar.

Remy is regelmatig te zien en te horen als commentator op radio en tv, interviewt ondernemers voor online tv-formats en is host van diverse veelbeluisterde podcasts waaronder de Business Books Podcast en DenkTank en Studio Scaleup. Hiervoor interviewde hij topauteurs als Eric Ries, Dan Ariely, Robert Cialdini en vele anderen.

Remy Gieling is de dagvoorzitter van het Fontys Student Startup Festival 2023. Hij zal het publiek meenemen in de startup en scale-up verhalen die tijdens deze dag voorbij komen!

Foto dagvoorzitter Remy Gieling