Genomineerden Jacques de Leeuw Prijs 2016

Sfeerafbeelding Fontys

Donderdag 14 april 2016

Op woensdag 20 april presenteren de genomineerden van de Jacques de Leeuw Prijs 2016 zich binnen Fontys Hogeschool voor de Kunsten (FHK).

Jaarlijks ontvangen de twee meest getalenteerde vierdejaarsstudenten van FHK deze prijs:
- één student van een uitvoerende opleiding
- één student van een docentenopleiding

De 10 genomineerden voor de Jacques de Leeuw Prijs 2016:

Genomineerden categorie Docerend:
1. Susan Meijburg (Academie voor Beeldende Vorming)
2. Ilse Oostvogels (Academie voor Theater)
3. Jamie-Dee van den Oudenrijn (Academie voor Danseducatie)
4. Eveline Sand (Academie voor Muziekeducatie)

Genomineerden categorie Uitvoerend:
1. Alex Bergman (Rockacademie)
2. Evangelos Biskas, ‘V’ (Dance Academy)
3. Alexander de Jong (Academie voor Muziek- en Musicaltheater)
4. Britt van Kruchten (Academy for Art, Communication and Design, ArtCoDe)
5. Fynn Neb (Academy for Circus and Performance Art, ACaPA)
6. Koen Smits (Conservatorium)

Sfeerafbeelding Fontys

De Jacques de Leeuw Prijs

De prijs wordt ter beschikking gesteld door de Stichting Jacques de Leeuw. De genomineerden worden beoordeeld door een deskundige jury onder leiding van nieuwe voorzitter Jan Tromp. De prijswinnaars worden op dinsdag 5 juli in de Schouwburgzaal van Theaters Tilburg bekendgemaakt.

Aan de prijs is een geldbedrag van 10.000 euro gekoppeld. Een stimulans en een steun in de rug voor verdere studie of als investering in de beginnende carrière. Er is geen vergelijkbare prijs voor studenten aan kunstvakopleidingen in Nederland. Voor deze prijs komen studenten in aanmerking met unieke kwaliteiten en ambitie die hun talent ook na hun studietijd verder willen ontwikkelen. Eerdere prijswinnaars waren onder anderen: Nele Vandeneede, Tom Sanderman en Celinde Schoenmaker.

Meer informatie

Kijk op fontys.nl/jacquesdeleeuwprijs voor meer informatie over de prijs en de genomineerden.