InspirienceLab laat docent LO kennismaken met waardecreatie vanuit belevingsperspectief

Sfeerafbeelding Fontys

Op maandag 19 januari was het InspirienceLab aanwezig tijdens de studiedag van de KVLO om met geïnteresseerden kennis te delen over waardecreatie vanuit belevingsperspectief binnen de onderwijs context.

Door eerst samen een Mountainbike les te ervaren, maakten de deelnemers vanuit eigen ervaring in de praktijk kennis met enkele theoretische principes. Vervolgens gingen zij door middel van mind mapping en het maken van een customer journey aan de slag met een methodiek die ondersteunend is in het verkrijgen van waardevolle inzichten vanuit het belevingsperspectief. Door de opgedane kennis en ervaring ontstonden er mooie discussie en inzichten die meegenomen konden worden naar de eigen beroepscontext.

Tijdens de powersessies zijn er data verzameld over de mate waarin de huidige Lo lessen ingericht zijn vanuit het belevingsperspectief van de leerling. De resultaten van deze scans kun u hier vinden:

• Toussaint, T., Walravens, R. (2015). Waardecreatie vanuit belevingsperspectief. Inzet van beleveniselementen in de les LO; de leerling. KVLO studiedag, 2015, Januari 19, Eindhoven (NL).
  • Toussaint, T., Walravens, R. (2015). Waardecreatie vanuit belevingsperspectief. KVLO studiedag, 2015, Januari 19, Eindhoven (NL).