Paul van der Heijden, student Master Kunsteducatie derde prijs Denk Groter Prijs 2017!

Sfeerafbeelding Fontys

Paul van der heijden, student aan de Master Kunsteducatie won gisteren (28 augustus 2017) tijdens de Opening Studiejaar 2017 de derde prijs ( € 1.000) van de Denk Groter Prijs 2017 met zijn onderzoek 'Muziekonderwijs 2032'.

Muziekonderwijs 2032

Het onderzoek van Paul van der Heijden gaat over de ontwikkeling van creativiteit met behulp van digitale technologie binnen het muziekonderwijs. Het sluit aan bij het adviesrapport Ons Onderwijs2032. Met het onderzoek geeft Paul een antwoord op hoe men creativiteit kan ontwikkelen binnen de kunstvakken en de niet-kunstvakken. Ook komt aan de orde hoe het muziekonderwijs de 21ste eeuwse vaardigheid 'digitale geletterdheid' kan ontwikkelen met augmented (AR) en virtual reality (VR).

Community of Practice en internationaal samenwerkingsverband

Er is een Community of Practice opgericht met muziekdocenten van 40 middelbare scholen en een samenwerkingsverband met creatieve bedrijven. Deze scholen zijn gericht op de ontwikkeling van online software en toepassingen van AR en VR. Daarnaast heeft Paul een internationaal samenwerkingsverband opgezet met scholen uit Australia, Duitsland, UK en USA met het International Music Composition Project. Hierbij ontwerpen leerlingen uit verschillende landen gezamenlijk een muzikale compositie via een online programma. Hiermee zijn de mogelijkheden verkend voor een internationale samenwerking van docenten en leerlingen.

Meer informatie over 'Muziekonderwijs 2032' van Paul van der Heijden.

Meer informatie over de Denk Groter Prijs 2017.

Sfeerafbeelding Fontys