Sprint naar content
 

Radio-interview met docent/ onderzoeker Mariette Haasen van Fontys OSO

Als Onderwijs en Jeugdhulp gaan samenwerken aan het sociaal en emotioneel leren en als ze dat samen doen ín de klas, kunnen ze een bijdrage leveren aan het preventief jeugdbeleid. We onderzoeken of deze wijze van samenwerken effectief is en hoe het vormgegeven kan worden. We zijn tevens benieuwd of, door deze aanpak, het groeiend aantal aanmeldingen in de Jeugdhulp daalt.

Mariette Haasen, docent / onderzoeker bij Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijszorg vertelde op NPO radio 1 op 6 november hoe zij met partners uit het werkveld (Onderwijs en Jeugdhulp in Brabant en Limburg) met Fontys Pedagogiek en met de Universiteit van Tilburg en Nijmegen samenwerkt in een groot onderzoeksproject.

Volgens Haasen is het waarderen van diversiteit de basis voor minder jeugdhulptrajecten.

Uitzending terugluisteren? https://www.nporadio1.nl/radio-eenvandaag/podcast (vanaf 0:03:00)

Meer weten over het NRO project? https://www.nro.nl/nro-projecten-vinden/?projectid=40-5-18540184-jeugdhulpverlening-in-de-school-samen-praten-en-vooral-samen-doen