Opbouw
In het tweede en derde jaar ligt het accent op ervarend leren, artistieke ontwikkeling, verdieping en signatuur. Dit wordt zichtbaar in jouw eigen werk (lesgeven, onderwijs ontwikkelen, maken en uitvoeren) dat je in samenwerking met het werkveld gaat uitvoeren.
Je dansontwikkeling krijgt vorm in diverse lessen met een veelzijdig bewegingsaanbod. Je ontwikkelt pedagogische en didactische vaardigheden en krijgt lessen in o.a. kunst- en cultuureducatie, dansgeschiedenis, ontwikkelingspsychologie, muziek en anatomie.
Je onderzoekt je talent en neemt zelf initiatieven. Het derde jaar ga jij vanuit je ondernemerschap een aantal projecten ontwikkelen en initiëren. Dit doe je individueel en ook in samenwerking met anderen. Deze projecten voer je uit vanuit de verschillende beroepsrollen (docent, maker, performer ondernemer, en ontwikkelaar) en in een werkveld naar keuze. Dat kan bijvoorbeeld zijn bij een educatieve of culturele instelling, het reguliere onderwijs of community-art (maatschappelijke en sociale projecten). Een andere mogelijkheid is dat je je project richt op een internationale en/of interculturele uitwisseling.
Naast deze projecten ga je praktijkervaring opdoen en andere initiatieven ontplooien vanuit je “vrije ruimte”. Deze “vrije ruimte” geeft de mogelijkheid om eigen initiatieven vorm te geven aan de hand van jouw leervragen. Jij bepaalt dus deels zelf je onderwijsroute. Hierbij zijn er vele mogelijkheden, afhankelijk van hoe jij jezelf verder wilt ontplooien.
Samen leren is je blik verbreden. Leren van en met elkaar is een essentieel onderdeel van onze opleiding. In het kader hiervan neem je deel aan interactieve en interdisciplinaire projecten. Door die activiteiten en het delen van ervaringen krijg je inzicht in de ontwikkeling die jij als student doormaakt.