Studenten over deze opleiding

Mijn eigen onderzoeksbureau

Tijdens mijn studie International Marketing werd me veel marketingkennis bijgebracht. Daarnaast is veel aandacht besteed aan een krachtige persoonlijkheid die body kreeg dankzij de praktische en theoretische marketingvakken. Uiteindelijk leidde dit tot de realisatie van mijn droom: onderzoeksbureau OverheidinNederland.nl. Door middel van een zelf ontworpen Transparant Overheids Panel raadpleeg ik de visie van alle Nederlandse overheidsbestuurders en politici. Op het werk zie ik veel terug van mijn opleiding. Wel zijn er momenten waarop ik denk: ‘had ik vroeger maar beter opgelet’.

Hoe ik de toekomst zie? Naast een overheidspanel volgt een consumenten- en bedrijfspanel. Ik heb meer dan voldoende uitdagingen. Denk groter is zeker op mij van toepassing!

Martijn Hulsen

De combinatie van sport en economie

De voornaamste reden dat ik heb gekozen voor de opleiding International Marketing is de internationale omgeving. In de hoofdfase van de opleiding werk je aan diverse projecten, zoals de mini-onderneming die je in het tweede studiejaar met twaalf internationale studenten opricht. Daar leer je veel van omdat studenten uit het buitenland een andere culturele achtergrond hebben dan Nederlandse studenten. In de mini-onderneming bedenk en produceer je een product dat je op de markt gaat verkopen. Hiermee doe je ervaring op met het bedrijfsleven. Het derde studiejaar staat in het teken van een stage en de minor. Ik heb gekozen voor VVV-Venlo als stageplaats omdat ik later wil werken op het gebied van voetbal en marketing/economie. Na de stage volg je één semester de minor. Daarvoor kun je je specialiseren in je vakgebied, maar je kunt ook kiezen voor iets anders. Al met al is de opleiding International Marketing in Venlo een prima (internationale) opleiding die je klaarstoomt voor het bedrijfsleven.

Guus Maessen

Guus Maessen

Onze eigen mini company

Voor onze studie Commerciële Economie (International Marketing) moesten wij, Piet Coopmans, Armin Jakupovic, Rik Reijnders, Stefan Poels en Patrick Geurts, een ondernemingsplan opstellen. Het diende als voorbereiding op het oprichten van een (fictieve) onderneming die een innovatief product bedenkt, ontwikkelt, produceert en op de markt brengt. We bedachten een lenzenkoffer met ingebouwd led-lampje waardoor de lenzenvloeistof in het potje oplicht. Hierdoor hoeft iemand niet meer ‘in het duister te tasten’ tijdens het indoen van zijn lenzen. Onderdeel van het plan was het opzetten en uitvoeren van een marktonderzoek. Op basis van de resultaten van het onderzoek stelden we de financiële onderbouwing op. Het was een leuk en leerzaam project.

Piet, Armin, Rik, Stefan en Patrick

Piet, Armin, Rik, Stefan en Patrick

Ich bin ein Berliner

Voor de minor van mijn opleiding Commerciële Economie (Internationale Marketing) ben ik vanaf september 2012 een half jaar lang naar de Hochschule Brandenburg in de buurt van Berlijn gegaan. De minor is erop gericht Nederlandse studenten kennis te laten maken met de Duitse taal en cultuur. Met Duitsland als grootste handelspartner van Nederland kun je waardevolle kennis opdoen tijdens deze minor. Hij biedt je de mogelijkheid meer uit jezelf en je toekomst te halen. John F. Kennedy en Barack Obama gingen mij voor, sinds september 2012 kan ook ik zeggen: “Und auch ich bin ein Berliner”.

Niek Linders

Niek Linders