Sprint naar content

Maarten Moolenaar

Sfeerafbeelding Fontys
Lerarenopleiding Algemene Economie

Fontys Lerarenopleiding Tilburg

"Elke student verdient kwalitatief hoogstaand onderwijs en een positieve leerervaring!"


Wat is/was je drijfveer om bij de cmr te gaan?

Mijn drijfveer om bij de Centrale Medezeggenschapsraad (cmr) te gaan, is ontstaan vanuit passie voor onderwijs en de overtuiging dat ik een positieve verandering kan brengen binnen onze onderwijsinstelling. Als student aan de Lerarenopleiding Algemene Economie in Tilburg ben ik dagelijks bezig met hoe onderwijs vormgegeven wordt en zie ik waar verbeteringen mogelijk zijn. De cmr biedt een platform waar ik daadwerkelijk invloed kan uitoefenen op het beleid en de besluitvorming die ons allen aangaat. Mijn eerdere ervaring als vicevoorzitter van de imr heeft mij de vaardigheden en het inzicht gegeven die nodig zijn om een effectieve vertegenwoordiger te zijn. Dit is een kans om niet alleen te spreken voor mijn medestudenten, maar ook om concreet bij te dragen aan de kwaliteit en toegankelijkheid van ons onderwijs.


Waarom zouden anderen zich verkiesbaar moeten stellen, of beter gezegd: waarom moet je bij deze club willen horen?

Anderen zouden zich verkiesbaar moeten stellen voor de cmr omdat het een kans is om actief bij te dragen aan de vorming van onze onderwijsinstelling. In de cmr kun je een rol spelen in het verbeteren van de studieomstandigheden en het welzijn van studenten. Het is een plek waar je je eigen onderwijservaring kunt inzetten om het beleid te beïnvloeden en initiatieven te ontwikkelen die iedereen ten goede komen. Door deel uit te maken van de cmr doe je niet alleen waardevolle ervaring op in governance (bestuur) en beleidsontwikkeling, maar werk je ook aan je persoonlijke en professionele groei. Je leert te debatteren, samen te werken met diverse groepen en ontwikkelt vaardigheden die in je latere carrière van waarde zullen zijn.


Wat heeft het jou persoonlijk gebracht?

Persoonlijk heeft mijn bijdrage aan de cmr mij tot op heden al veel gebracht. Het heeft me de mogelijkheid gegeven om mijn communicatieve en analytische vaardigheden verder te ontwikkelen en uit te dagen. Ik heb geleerd om complexe vraagstukken te benaderen vanuit verschillende invalshoeken en belangen af te wegen om tot gedragen besluiten te komen. Het heeft mij ook een netwerk opgeleverd van gedreven mensen met diverse achtergronden en expertise. Daarnaast heeft het me een gevoel van voldoening gegeven, wetende dat ik een bijdrage lever aan de verbetering van ons onderwijs en daarmee indirect aan de levens van vele studenten.


Wat heeft jouw bijdrage Fontys gebracht?

Mijn bijdrage aan Fontys heeft, hoop ik, een positieve impact gehad op verschillende niveaus van onze hogeschoolgemeenschap. Door mijn rol in de cmr probeer ik een brug te slaan tussen de studenten en het bestuur, ervoor zorgend dat de stem van de studenten gehoord en meegenomen wordt in de besluitvorming. Mijn inspanningen om de kwaliteit van het onderwijs en de studie-ervaring te verbeteren, hebben bijgedragen aan een betere afstemming van het onderwijsbeleid op de behoeften van studenten. Dit kan leiden tot meer tevredenheid onder studenten en een sterker gevoel van betrokkenheid bij hun opleiding.