Sprint naar content
English

Update 62 (25-02-2019)

Naast de gebruikelijke vernieuwingen, oplossing van kleine bugjes en 'achter de schermen' aanpassingen zijn de volgende items ook opgeleverd met update R62.


Sneakpreview als tab in StudieKeuze Activiteiten (SKA) agenda

Het is vanaf nu mogelijk om de sneakpreview van een opleiding te tonen in de StudieKeuze Activiteiten (SKA) agenda. Dit is een optionele tab die alleen getoond wordt als het ook ingevuld is. In de handleiding kan je lezen hoe je dit kan vullen.

Voorbeeld testomgeving Voorbeeld testomgeving


Volgeboekt in SKA agenda

In het onderdeel meelopen kwam er niet 'volgeboek' te staan als er geen plekken meer beschikbaar waren. Dit is nu opgelost waardoor er ook bij meeloopdagen 'volgeboekt' komt te staan als er geen plekken meer zijn.


Meelopen en meelopen zonder datum onder één tab in SKA agenda

Enkele opleidingen bieden zowel meelopen met datum (d.m.v. een agenda-item) als een meeloopdag zonder datum. Dit was voorheen als twee losse tabjes te zien. Dit is voortaan ondergebracht onder één tab.

Voorbeeld testomgeving Voorbeeld testomgeving


LinkedIn url in de contactcard

We kunnen voortaan zowel persoonlijke als bedrijfspagina van linkednIn toevoegen aan een contactcard. Dit is mogelijk gemaakt door een wijziging in het url waardoor we beide kunnen invoegen.

Link in contactcard
Alle linkjes in een contact card openen nu in een nieuw tabblad zodat we de bezoekers niet kwijtraken als ze doorklikken.

Standaard card conversie booster

Uit onderzoek is gebleken dat het toevoegen van een extra triviale link de conversie in doorkliks verhoogt. Dit is een link waar niemand op klikt maar wat er wel voor zorgt dat er veel vaker op de echte CTA geklikt wordt. Wij hebben dit ook zelf op onze website met a/b testen onderzocht en ook wij komen tot de zelfde conclusie.
Vanaf nu is het dan ook mogelijk om een standaard card de "conversiebooster" te gebruiken.
De 'conversiebooster' staat voor het toevoegen van een extra triviale link met daarachter dezelfde pagina als achter de CTA-button. Bezoekers klikken hierdoor vaker op de CTA. Werkt alleen als er maar één CTA is.


Structured data

We hebben aan de achterkant van de opleidingspagina de structured data verbeterd en uitgebreid zodat zoekmachines zoals Google deze beter begrijpen en ook de opendagen als evenementen inzien.


Addthis (delen van een pagina) wordt pas ingeladen indien je daadwerkelijk op het icoontje klikt

Fun fact. Door een wijziging aan addthis, wat beperkt gebruikt wordt, bespaart Fontys nu (uitgaande van 19 miljoen pageloads) op jaarbasis collectief 3695 uur laadtijd en 4529 gb aan data. Als je bedenkt dat - gemiddeld genomen - 1 MB ongeveer 5.9 wattuur (Wh) aan energie kost, kom je dus op een getal van 27362 kWh. Tegen een tarief van 10 cent (grootverbruiker) de kWh praten we dus over een besparing van 2736 euro, hatsekidee! Beetje vergezocht maar volgens mij is het duidelijk wat we bedoelen 🙈.


Lazy loading van afbeelding in cards

Om de performance en snelheid van de website te verhogen maken we voortaan gebruik van lazy loading. Dit betekent dat afbeeldingen pas ingeladen worden als ze ook daadwerkelijk zichtbaar zijn. Een afbeelding onder de vouw wordt bijvoorbeeld pas ingeladen als een bezoeker ook daadwerkelijk naar beneden scrollt.


Fontys Pro Online Platform

Het nieuwe Fontys Pro Online Platform gaat vanmiddag (26-2-2019) live! Bekijk alvast de bijbehorende handleiding om te zien hoe het allemaal te werk gaat. Verdere informatie hierover volgt deze week.