Boekenlijsten

  • Boekenlijst Commerciële Economie - Digital Business Concepts

    NL Boekenlijst voor jaar 1 Commerciële Economie - Digital Business Concepts - studiejaar 2024/2025


    Semester 1

    Algemene Economie
    Economie: de gebruiksaanwijzing
    Ha-Joon Chang
    Druk 1 - ISBN10: 9046814181 - ISBN13:9789046814185

    Marketing 1 (en 2)
    Marketing Kernstof-A
    H. Vosmer en M. van der Sluis (of J. Smal bij oudere drukken)
    Druk 10
    (let op: de oudere druk 7, 8 of 9 mogen ook als je hier tweedehands kan aankomen)
    ISBN13: 9789001020422

    New Media & Digital Age 1
    Netflix account

    Project 1
    ChatGPT
    Gedurende het project word je lid van Chat GPT (ongeveer €20,00 per maand, groepsaccount
    aanmaken en login delen). Interessant om ook de rest van het studiejaar beschikking over te
    hebben, maar dan niet meer verplicht. We stimuleren jullie iedere periode om AI te gebruiken.

    Onderzoek
    Wat is onderzoek? (optioneel, als naslagwerk)
    N. Verhoeven
    Druk 7
    ISBN13: 9789024444700

    Drukkosten
    * Drukkosten voor zowel Visuele Communicatie 1 (€20,00) als Visuele Communicatie 3 (€20,00).
    * Hosting en domeinnaam voor het vak Webdevelopment voor ongeveer €10,00.

  • Literature list Marketing Management - Digital Business Concepts

    ENG Marketing Management - Digital Business Concepts jaar 1 || studiejaar 2024-2025
    Let op: deze lijst is voor studenten die het Engelstalige programma van de opleiding gaan volgen


    Semester 1

    General Economics
    Economics: The Users Guide
    Ha-Joon Chang
    First print
    ISBN13: 9781620408148

    Marketing 1 (and 2)
    Essentials of Marketing
    J. Blythe and J. Martin
    Seventh Print
    ISBN10: 1292098449
    ISBN13: 978-1292098449

    New Media & Digital Age 1
    Netflix account

    Project 1
    ChatGPT
    During the project, you get a subscription on ChatGPT (about $20.00 per month, create group
    account and share login). It is interesting to have access to for the rest of the academic year as
    well, but after Project 1 it is no longer mandatory. We encourage you to use AI during the whole
    study.

    Research (optional, as a reference)
    Doing Research
    N. Verhoeven
    Fifth Print
    ISBN13: 9789462364820

    Printing Costs
    * Printing costs for both Visual Communication 1 (€20) and Visual Communication 3 (€20).
    * Hosting and domain name for Web Development: approximately €10.

  • Boekenlijst Trend Research & Concept Creation in Lifestyle

    NL boekenlijst voor jaar 1 Trend Research & Concept Creation in Lifestyle - studiejaar 2024/2025

    1. Broek, van den J., Koetsenruijter, W., Jong, de J., Smit, L. (April 2019), Beeldtaal, Perspectieven voor makers en gebruikers, 3e druk, Boom uitgevers Amsterdam ISBN 9789024424870 / nieuw €42,95

    2. Byttebier, I. (2002), Creativiteit. Hoe? Zo!, Tielt: Lannoo ISBN: 9789020950175 / nieuw €39,99

    3. Grit, R. (2023), Projectmanagement, Noordhoff uitgevers ISBN: 9789001891589 (eerdere edities ook mogelijk) / nieuw €38,95

    4. Grit, R. en Gerritsma M. (2020), Zo organiseer je een event, Noordhoff uitgevers ISBN: 9789001034092 (eerdere edities ook mogelik) / nieuw €29,95

    5. Renkema, J. en Daamen, E. (2021), Schrijfwijzer Compact, Uitgeverij Boom ISBN: 9789024434763 / nieuw €32,95

    6. Adobe Creative Suite CC (nieuwste versie) Te verkrijgen via www.surfspot.nl, met studentenkorting als je inlogt met je Fontys-account.

    7.G. Muratovski (2021), Research for Designers A Guide to Methods and Practice, Sage Publishers ISBN 9781529708158 / nieuw €42,00

    8.Hewings M. (2023), Advanced Grammar In Use (Fourth Edition), Cambridge ISBN 978-1108920216 / nieuw €32,57

    9.Dragt, E. (2023), How to Research Trends, BIS publishers ISBN: 9789063696825 / nieuw €29,99

    Titels om te downloaden

    (beschikbaar op de portal wanneer de studie start)

    1. Sutmuller, J. & R. van Belkom, (2017), Serious Concepting, Fontys International Lifestyle Studies.

    2. Dumitrescu,D. (2015), Roadtrip to innovation, Trendone.

    3. Groen, I & Verluijs,K. (2019), Mensen zijn rare wezens, Fontys International Lifestyle Studies

    Elk semester bieden we ook verschillende silaby aan die via ons netwerk te downloaden zijn.

    * Deze materialen zijn onmisbaar.

  • Literature list Trend Research & Concept Creation in Lifestyle

    ENG Trend Research & Concept Creation in Lifestyle Studies jaar 1 || studiejaar 2024-2025
    Let op: deze lijst is voor studenten die het Engelstalige programma van de opleiding gaan volgen


    1. Broek, van den J., Koetsenruijter, W., Jong, de J., Smit, L. (2016), Visual Language: Perspectives for Both Makers and Users (first edition), Boom uitgevers Amsterdam ISBN 9789490947729 / new €58,50

    2. Byttebier, I., Vullings, R., (2015), Creativity in Business, Bis Publishers Amsterdam ISBN: 9789063693800 / new €19,99

    3. Grit, R. (2021), Project Management. A practical approach, Noordhoff Uitgevers ISBN: 9789001575625 / new €38,99

    4. G. Muratovski (2021), Research for Designers A Guide to Methods and Practice, Sage Publishers ISBN 9781529708158 / nieuw €42,00

    5. Martin & Hanington (2012), Universal Methods of Design, Rockport Publishers ISBN 9781631597480 / new €22,50

    6. Adobe Creative Suite CC (latest version)
    Available at www.surfspot.nl, with student discount if you log in with your Fontys account.

    7. Hewings M. (2023), Advanced Grammar In Use (Fourth Edition), Cambridge ISBN 978-1108920216 / new €32,57

    8. Dragt, E. (2023), How to Research Trends, BIS publishers ISBN: 9789063696825 / new €29,99


    Titles to download

    (available on the portal when the study starts)

    1. Sutmuller, J. & R. van Belkom (2017), Serious Concepting, Fontys International
    Lifestyle Studies.

    2. Dumitrescu,D. (2015), Roadtrip to innovation, Trendone.

    3. Every unit in the study programme also offers a variety of syllabuses which you can download.

    Every unit in the study programme also offers a variety of syllabuses which you can download.

    * These items are essential

  • Boekenlijst Communicatie - Creative Concepts for Communication

    Boekenlijst voor jaar 1 Communicatie - Creative Concepts for Communication - studiejaar 2024/2025


    Aanbevolen literatuur (een deel van deze boeken zijn
    ook online en/of als luisterboek verkrijgbaar):

    Vanaf periode 1

    Het Communicatie Model compact €18,96 (ook als ebook beschikbaar)
    Wil Michels
    ISBN 9789024452255

    Handboek communicatiestrategie €37,50
    Betteke van Ruler
    ISBN 9789024408306

    IDNA Duurzaam leren innoveren €25
    Harry van de Schans
    ISBN 9789462722439

    Tekstzinnig €33,50
    Ank van Heur en Brigit Kolen
    ISBN 9789046906460

    Hogeschooltaal (Noordhoff) €55 voor het Nederlandse of Engelse pakket, €82,50 voor het combi-pakket (je kunt 5 jaar gebruik maken van dit pakket)
    www.hogeschooltaal.nl

    Vanaf periode 2

    De kunst van gedrag ontwerpen € 39,75 (ook als ebook beschikbaar)
    Astrid Groenewegen
    ISBN 9789024451753

    Jam Cultures € 39,90 (ook als luisterboek beschikbaar of gratis te beluisteren via spotify)
    Jitske Kramer
    ISBN 9789462762695

    Socrates op Sneakers € 22,90 (ook als e-book en luisterboek beschikbaar)
    Elke Wiss
    ISBN 9789026346897

    Design is storytelling €16
    Ellen Lupton
    ISBN 9781942303190

    Accountable Concepdenken €34,99
    Gaby Crucq-Tuffolo en Elaine Meys
    ISBN 978 90 6369 554 5

  • Boekenlijst Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

    Boekenlijst voor jaar 1 Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts - studiejaar 2024/2025


    De literatuurlijst voor de opleiding Commerciële Economie – Creative Marketing Concepts
    studiejaar 2024 - 2025, is beschikbaar vanaf de eerste lesweek, maandag 2 september 2024.