Over het lectoraat

Het lectoraat Goed leraarschap, Goed leiderschap wil onderwijsinstellingen en opleidingen ondersteunen in de professionele ontwikkeling in de zich snel ontwikkelende maatschappij. Inhoudelijke terreinen betreffen bijvoorbeeld ‘onderzoekscultuur in de school’, ‘passend onderwijs voor (hoog)begaafde leerlingen’ en ‘studentsucces’.

Over het lectoraat

Het lectoraat richt zich hierbij op de ontwikkeling van (toekomstige) leraren, andere onderwijsprofessionals en leidinggevenden. Het lectoraat ontwikkelt kennis en handvatten en verspreidt en implementeert deze. Dat realiseren wij door in nauwe samenwerking met de onderwijs- en opleidingspraktijk en andere lectoren en onderzoekers onderzoek te doen en kennis te delen die bovenstaande complexe processen ondersteunen.

De onderzoeksactiviteiten van het lectoraat kent vijf hoofddoelen:

1) Het stimuleren van praktijkgericht onderzoek
2) Het uitvoeren van praktijkgericht onderzoek
3) Het begeleiden van praktijkgericht promotieonderzoek
4) Leiderschap
5) Het bevorderen van het leren van studenten en leraren

afspelen