Oriëntatie en studiekeuze activiteiten voor professionals

OpleidingFontysbreed
ThemaLoopbaanketen- oriëntatie en studiekeuze
Soort Onderzoek – evidence informed
DoelgroepStudiekiezers, aankomende student
ContactpersoonWendy Remmers

Op basis van literatuuronderzoek, benchmark, customer journey onderzoek én inzicht in de huidige Fontyspraktijk wordt een advies aan het management (directie en bestuur) geformuleerd voor het gewenste palet aan ondersteuning op oríëntatie en studiekeuze voor professionals voor Fontys. Dit moet leiden tot een compleet programma aan oriëntatie- en studiekeuzeactiviteiten dat studiesucces bevorderend is voor instromende professionals. Het advies is in het voorjaar van 2019 opgeleverd.

Doel en doelgroep

Fontysorganisatie

Op basis van literatuuronderzoek, benchmark, customer journey onderzoek én inzicht in de huidige Fontyspraktijk wordt een advies aan het management (directie en bestuur) geformuleerd voor het gewenste palet aan ondersteuning op oríëntatie en studiekeuze voor professionals voor Fontys.

Dit moet leiden tot een compleet programma aan oriëntatie- en studiekeuzeactiviteiten dat studiesucces bevorderend is voor instromende professionals.


Werkend principe

Advies houdt inhoudelijk en organisatorsich rekening met: Het stimuleren van zelfregulerend vermogen van de student (van zelfsreflectie naar zelfrelectie).

Ervaringsgerichteid

Mogelijkheid tot contact met student

Belangrijkste randvoorwaarden

Advies voor de inrichting en inhoud van de ondersteuning voor professionals op het gebied van oriëntatie en studiekeuze voor de doelgroep professionals.

Bronnen

Van Berkel, Jansen & Bax, 2013; van den Bogaard, 2015; Kappe, 2017