SEAL

OpleidingiFontys
ThemaStudeerbaar en activerend onderwijs
Soort Rijke leeromgeving
DoelgroepStudenten
ContactpersoonJos Speetjens en Adri Cornelissen

Doel en doelgroep

Studenten van elk niveau werken en tonen leeruitkomsten aan die passen bij de venijnige vraagstukken.

Belangrijkste randvoorwaarden

Docenten die in staat om op te treden als coach van leerprocessen in groepen.

Een flexibele passende fysieke en digitale leeromgeving. Waarin de student zelf de inrichting kan bepalen.

Een feedbacksysteem dat peerfeedback ondersteund en vele meetpunten mogelijk maakt. Waardoor een objectieve en rijke beoordeling ontstaat.

Werkend principe

Doorlopen van vier fasen:
Verkennen: kennisconstructie in dialoog met elkaar.

Delen: Inzichten worden verdiept en verrijkt. Studenten en coaches acteren als “critica’s friend”.

Verdiepen: Er ontstaat ook een bewustzijn van het eigen kunnen en de effecten daarvan.

Creëren: Het ontwikkelen van genuanceerde of onderbouwde opvattingen over de materie horen bij deze fase.

Kritische reflectie betreft niet alleen het eigen handelen, maar ook de materie (inhoud en organisatie).

Belangrijkste opbrengsten

Een doorleefde learning journey voor elke student.

Bronnen

Werkende pilot.

DDBL (Minor FHICT) en Condor (journalistiek propedeuse).