iFontys

innovatienetwerk iFontys - Veranderen vanuit de bedoeling

Medewerkers van verschillende instituten van Fontys Hogescholen nemen (toekomstige) onderwijs- en innovatievraagstukken als uitgangspunt en bedenken concepten en oplossingsrichtingen.

Wij zoeken de verbinding op, het menselijke contact en vanuit de werkelijk situatie, kijken we samen wat we kunnen veranderen vanuit de bedoeling. Deze toetsen we in de praktijk en indien ze hun waarde bewijzen, werken we ze verder uit.

iFontys update

21 april 2020

Fietbekken: docent doe een stapje terug

Vraag een gemiddelde Fontys-docent waar de werkdruk ligt en hij antwoordt: ik moet zo veel nakijken. Of zou een geschiktere formulering zijn: ik wil zoveel nakijken? Want doen we ons dit zelf niet aan? Kunnen we de student niet zélf verantwoordelijk maken voor de feedback, waardoor wij tijd krijgen voor andere dingen? lees het artikel

3 april 2020

Valsspelen? Schrap de kennistoets!

Is dit een plek om het over het nieuwe album van Jack Poels (Rowwen Hèze) te hebben? Staan we stil bij die prachtige mijmeringen op die muziekdrager, die de Noord-Limburger met ons deelt, in en rond zijn huis? lees het artikel

31 maart 2020

SEAL online

Terwijl één Fontysdocent worstelt met zijn college in MS teams en uiteindelijk maar afhaakt, zit een andere docent met drie van de zestien uitgenodigde studenten een monoloog af te steken. Vragen aan de deelnemers levert niks op. Hun microfoontjes blijven uit. lees het artikel