Beoordeling

Sfeerafbeelding Fontys
De groei en ontwikkeling van de student worden voor ieder zichtbaar. Er ontstaat een natuurlijke manier van longitudinaal en holistisch beoordelen (my Learning Journey Profile). De student weet zelf precies waar hij staat en welke activiteiten ontwikkeld moeten worden om daar zijn reis te beëindigen waar hij uit wilt komen. Peers zijn betrokken bij de beoordeling door het geven van continue feedback.

“Ik heb dit zo gelaten zodat mijn fouten zichtbaar zijn en er aan het einde van het jaar daadwerkelijk een ‘reis’ te zien is, zonder dat alles al verbeterd is naar het nieuwe kunnen.”

“Ik heb een recensie geschreven over ‘The Day the Earth Stood Still’. Het is door mijn medestudenten nagekeken. Deze zagen enorme vooruitgang en eigenlijk was de feedback puur positief.”

Ontwerpcriteria

  • Activiteiten van studenten worden door peers continue voorzien van feedback.
  • Groei van de individuele student wordt zichtbaar.
  • Er wordt constant gemeten
  • Is geen gemiddelde, een holistisch oordeel
  • Het draait niet om producten, maar om het proces. De zogenaamde Learning Journey.
  • Iedere student heeft een eigen beoordelingskader afgeleid van de algemene competentie, eindtermen of leeruitkomsten.