Sprint naar content

Hoe is het met Chris Bliek?

Sfeerafbeelding Fontys

Chris is niet meer weg te denken bij TNW. Haar carrière is ze gestart toen haar kinderen klein waren, wat zo’n 25 jaar geleden is. Ze is begonnen zoals ze het zelf zegt als typmiep. Ze voerde administratieve taken uit en vervolgens heeft ze de taak van Winnie van Vegchel als roostermaker overgenomen. Door deze taak kreeg ze heel veel overzicht van de opleiding en wist ze goed waar studenten tegenaan liepen.

Doordat ze kinderen en de basisschool ook heel leuk vond, besloot ze om de pabo te volgen. Helaas kon ze die niet afronden. Na haar middelbare school volgde ze al een 1e graads docentenopleiding als docent tekenen/schilderen/kunstgeschiedenis en –beschouwing maar ook die rondde ze niet helemaal af.Daardoor had ze wel onderwijservaring opgedaan en mocht ze projecten gaan begeleiden en kon ze SLB-er worden. Sinds een paar jaar is ze SLB-coördinator en ze gaat dit ook worden voor TN. Ze is gestopt als roostermaker, maar zal op de achtergrond hier en daar nog wel helpen. Ook geeft ze, samen met Danielle Boesten, Yvonne van Lith en Jochem Langerwerf het vak ‘Applied Sustainability’ sinds een paar jaar. Dit doet ze omdat ze op deze manier elke student een keer ziet. Ze kan ze helpen bij de bewustwording van hun belangrijke maatschappelijk rol in de wereld (competentie 9).

SLB-er zijn

Als SLB’er heeft ze al veel studenten geholpen en ze denkt dat het ook fijn kan zijn om een SLB’er te hebben die niet in het vakgebied zit. Daarmee is onafhankelijkheid sterker en kan ze studenten helpen die vastlopen in hun studieloopbaan. Ze kijkt samen met de student wat hij/zij nodig heeft om succesvol te studeren, waar ze blij van worden in het vakgebied en wat hun mogelijkheden zijn om daar te komen waar ze willen zijn.

Het verschil met 25 jaar geleden

25 jaar geleden wist ze nog vrij weinig van de opleiding, maar in die 25 jaar is er veel veranderd. Ze vindt zelf dat er geen verschil tussen studenten van 25 jaar geleden en nu is. Het zijn allemaal jonge mensen op weg naar een volgende stap in hun leven.

Vrije tijd

Nu ze het stokje van roostermaker heeft doorgeven, hoopt ze dat ze meer vrije tijd gaat krijgen. Sinds halverwege september is ze een trotse oma van haar eerste kleinkind. En ze hoopt meer tijd te krijgen het tekenen/schilderen weer op te pakken en natuurlijk voor het maken van babykleertjes. Ze zingt ook nog en daar hoopt ze ook meer tijd voor te krijgen.

Tijdens de coronacrisis heeft ze kippen gekocht, die trokken te veel strontvliegen aan, en die heeft ze aan haar zus gegeven (want die had er toch al 10, dan kunnen een paar kippen extra er wel bij). Ze krijgt natuurlijk wel de eieren. Uiteindelijk zou ze ook graag een volkstuintje hebben, zodat ze haar eigen eten kan verbouwen.

Alumnus

Haar moeder (83) is de oudste alumnus van TNW. Ze werkte in het ziekenhuis in Eindhoven. Daar startte de klinisch chemicus met een opleiding die uiteindelijk….. Applied Science is geworden, de opleiding die wij kennen.