Sprint naar content

Speeddates tussen alumni en studenten

Sfeerafbeelding Fontys

In de vorige Nieuwsflits heb je kunnen lezen hoe Fleur en Jacky het alumnibeleid mede hebben vormgegeven. Een van de activiteiten die werd opgezet zijn de speeddates.

Het idee van de speeddates is ontstaan doordat vanuit studenten veel onduidelijkheid en vragen waren over de opties voor hen na de studie Technische Natuurkunde of Applied Science. Jij als alumnus hebt zelf ondervonden hoe dit pad kan verlopen na de studie en kunt een bijdrage leveren door jouw verhaal te doen bij studenten.

De speeddates zijn korte (online) gesprekken van een half uur tussen alumni en studenten. Tijdens deze gesprekken kunnen studenten allerlei vragen stellen aan de alumni over hun keuzes en ervaringen tijdens en na de studie.

Tijdens de pilots van de speeddates hebben zowel studenten als alumni het positief ervaren. Zo zijn twee reacties van studenten als volgt:

“Ik heb al een goed idee van wat ik wil kiezen als profiel, echter hoor ik graag nog extra informatie om het zeker te weten. Daarnaast hadden een aantal oud-studenten extra activiteiten gedaan zoals het bestuur van Planck, maar bijvoorbeeld ook buitenlandse stage. Ik ben hierin ook geïnteresseerd en hoor daar graag meer over.”

“Het leek mij heel interessant om de ervaringen met het werkveld te horen van anderen. Verder was ik benieuwd naar de ervaringen met hoger opgeleide mensen en wat in het werkveld de effectieve meerwaarde is van een master.”

De speeddates blijken een grote meerwaarde voor de studenten van TNW te hebben. Uiteraard zijn we altijd blij met alumni die mee willen helpen aan deze activiteit. Heb jij interesse om mee te doen aan de speeddates? Meld je dan aan via deze link.

Vragen of ideeën over de speeddates zijn altijd welkom via tnw-alumni-beleid@fontys.nl!