Meelopen

Meelopen op de opleiding

Is studeren aan de Nieuwste Pabo iets voor jou? Wat vraagt een HBO-opleiding eigenlijk van je? Hoe ziet een les op het HBO eruit? Past het niveau en de inhoud van het onderwijs bij jou? Wil je graag antwoord op deze vragen? Meld je dan aan voor het meelopen op de opleiding, ervaar een les aan de Nieuwste Pabo en krijg zicht op de overgang naar het HBO. Je volgt met andere studiekiezers een lesdag met pabostudenten. Zo krijg je een goed beeld van onder andere de vakken, de begeleiding en de sfeer.

Sfeerafbeelding Fontys

Klik hier om in de agenda te kijken welke momenten gepland zijn om mee te lopen.

Meelopen op de basisschool
Omdat je bijna de helft van je opleidingstijd leert en werkt op een basisschool, onze opleidingsschool, organiseren we ook hier meeloopdagen. Hier word je welkom geheten door collega's op deze school, een basisschool waarmee we als opleiding nauw samenwerken. Samen met een aantal van onze studenten die daar al stagelopen, zullen zij je een beeld te geven van wat er op een basisschool zoal aan de orde komt en wat jij straks kunt verwachten. Meeloopdagen op de basisscholen zijn altijd op een donderdag! Onze studenten zijn op deze dag altijd aanwezig om je te begeleiden zijn.

Wil je deelnemen aan een meeloopdag op een basisschool (en gezien de positieve reacties van studenten die je hierin voor gingen, raden wij je dit zeker aan!) dan kun je je hiervoor aanmelden. Stuur een mailtje naar dnpinfo@denieuwstepabo.nl met daarin:

- je naam
- telefoonnummer
- woonplaats
- enkele data van donderdagen waarop jij beschikbaar bent.

Wij zullen dan contact met je opnemen om datum en school met je af te spreken. Deze meeloopdagen op een basisschool vinden plaats op een donderdag aangezien onze studenten deze dag standaard op hun stageschool aanwezig zijn.