Gust de Backer

Gust de Backer
Studie:
ICT
Onderneming: 1240

Websites verkopen is waar dat het allemaal is begonnen bij Gust, lokale kleine ondernemers op weg helpen met een online aanwezigheid. De uitbreiding naar iets dat meer resultaat voor beide partijen op zou leveren heeft daarna niet lang op zich laten wachten.

Opvallend aan restaurants is het verschil tussen bezetting doordeweeks en de bezetting in het weekend. Uit gesprekken met de doelgroep kwamen een aantal punten aan het licht, namelijk het feit dat de meeste restaurantondernemers geen kennis hebben van online marketing en de enorme commissies die geclaimd worden door online reserveringsplatformen zoals The Fork, Social Deal, Groupon, etc.

Vervolgens is er een proof of concept van een online marketing strategie gemaakt, de resultaten waren reden genoeg om de strategie ook in te zetten voor andere restaurants. Ondertussen onderhoudt 1240 de marketing voor 4 restaurants met in totaal 8 vestigingen.

In de toekomst wil Gust graag uitbreiden naar een nieuwe niche, hij vindt dat de kracht van online marketing zit in de diepgang van de strategie. Het volledig focussen op één specifieke niche zorgt ervoor dat de strategie zo relevant en efficiënt mogelijk wordt.

Dankzij de Studentondernemersregeling heeft Gust de juiste coaching en hulp gekregen die hebben gezorgd dat er goed werd nagedacht over het nemen van de juiste beslissing. Daarnaast brengt de Studentondernemersregeling Gust in contact met een ondernemend netwerk dat voor iedere ondernemer waardevol zou zijn.

“Stilstaan is achteruitgaan, continu blijven leren is belangrijker dan ooit. De studentondernemersregeling
helpt je bij het maken van de juiste keuzes.”