Larry Collet

Larry Collet
Studie: Marketing Management
Onderneming:
Dripio

Dripio is opgericht door Larry en zijn partner in juli 2020, midden in de coronapandemie. Voornamelijk omdat ze voldoende tijd en geld hadden en kansen zagen in de toenemende online verkoop. Dripio sloot zich aan als partner bij Bol.com en begon met de verkoop van een simpele kerstlantaarn. Dit product verkocht boven verwachting goed maar dit succes bleek achteraf vooral een kwestie van geluk. Het duo werd zich bewust van het nut van goede research en wist zo van een ongezonde voorraad af te komen.

Na enig onderzoek kwam het team in een de interessante markt van keukenartikelen. Met het bij BOIP opgezette merk genaamd JLcuisine, verkoopt Dripio zijn artikelen. In 2021 heeft Dripio maar liefst 6000 klanten blij mogen maken. Larry en zijn partner zijn continu bezig met het analyseren van de markt. Wat zoekt de klant? Waar is vraag naar? Hoeveel vraag is er? Is het een trend of een product voor een langere periode?

Momenteel bestaat het assortiment van Dripio uit 15 artikelen, Maar dit kan volgende maand weer anders zijn. Momenteel verkoopt Dripio via BOL.com en Amazon, via een fulfilment centra van de verkoopplatformen. Hierdoor kan Dripio ook de belofte 'voor 23:59 besteld, morgen in huis' waarmaken. Doordat het verzenden van de artikelen is ondergebracht bij derden, is er tijd over voor andere werkzaamheden, zoals productresearch.

In de toekomst wil Dripio zich verder ontwikkelen op gebied van branding, dit met het merk JLcuisine. Verder wil Dripio ook gaan verkopen via een eigen website. Ook dit vraagt goede research nodig en de inzet van sociale media.

Volgt Larry ook via instagram.