Maikel de Wit

Maikel de Wit
Studie: Commerciële Economie
Onderneming: Marketiger

De waarden van een organisatie met een hoop creativiteit vertalen naar een écht fysiek object. Daar krijg ik nou energie van!”

Het idee om marketing te combineren met 3D printen ontstond op vakantie in Griekenland. Maikel kocht zijn eerste 3D printer en ging aan het experimenteren. Na een half jaar was van deze printer niets meer origineel en had hij twee andere printers in bezit. Maikel besloot om zijn huidige werkzaamheden (die vooral te maken hadden met strategische inzet van online marketing) te combineren met een fysieke factor namelijk sleutelhangers en bouwde een printer waarmee meerdere kleuren geprint konden worden. Daarnaast leerde hij ontwerpen in 3D, wat nogal een uitdaging is gezien de complexe techniek achter 3D printen.

De kennis van programmeren en creativiteit kende Maikel van zijn MBO opleiding. Vooral veel proberen heeft ervoor gezorgd dat hij uiteindelijk een functionerend systeem gevonden had.

Kort hierna nam Maikel contact op met het Fontys Centrum voor Ondernemerschap om begeleiding te krijgen tijdens het vormgeven van de commerciële toepassing van zijn bedrijf. Dit heeft hem geholpen om zijn strategie te kunnen bepalen en het bedrijf goed te beschreven, daarnaast is met diverse strategische partners een samenwerking ontstaan die heeft geleid tot het definiëren van nieuwe doelgroepen.

Tijdens het zoeken naar producten die in 3D geprint konden worden met een sterke commerciële potentie is de richting gekozen voor merchandising, relatiegeschenken, brand utilities en architecture gekozen. Inmiddels ontstaan steeds meer nieuwe ideeën over mogelijke toepassingen waarvan Maikel tijdens zijn stage in zijn eigen onderneming nog veel meer te weten gaat komen.