Mees van de Gevel

Werktuigbouwkunde
Onderneming:
Van de Gevel Dairy Processing

Op een reis naar Kenia kwam Mees erachter dat lokale melkveehouders behoefte hebben aan machines die de rauwe melk kunnen verwerken tot een veiliger en gezonder eindproduct. Als werktuigbouwkundige was hij ervan overtuigd dat hij in staat is deze machines voor deze boeren te ontwikkelen. Onder de naam Van de Gevel Dairy Processing is hij sinds september 2019 dan ook bezig met de ontwikkeling van dergelijke machines, in samenspraak met Keniaanse boeren.

Dankzij de Studentondernemersregeling kan Mees een afstudeerstage doen binnen zijn eigen onderneming, waardoor de ontwikkeling in een stroomversnelling zal komen. Het doel is dan ook om in de zomer van 2020 de eerste machine op locatie in bedrijf te kunnen gaan stellen. Ook zorgt de Studentondernemersregeling ervoor dat hij interessante workshops en masterclasses bij kan wonen die hem helpen om deze mooie onderneming uit te laten bloeien in een succesvol bedrijf.