Tim Reisloh en Christina Roβ

Studie:
International Business
Onderneming: HumanChain

“Dont wait for the right moment to start your own business, it never arrives. Start now!”

Niet alleen de wereld, maar ook de arbeidsmarkt verandert continue. Hierdoor is het kijken naar de toekomst belangrijker dan ooit. Het vinden van een passende (bij)baan of stageplek kan vrij lastig zijn voor veel mensen. Om die reden zijn Tim en Christina in 2019 met veel passie en energie gestart met HumanChain. HumanChain is een organisatie die zich bezighoudt met personeelsoplossingen op de Nederlandse en de Duitse arbeidsmarkt. Het samenbrengen van werkzoekenden en bedrijven is hun hoofdtaak. Ze creëren kansen voor studenten, starters en professionals. Ze proberen ervoor te zorgen dat het inhuren van personeel niet alleen van alle gemakken voorzien is, maar ook betaalbaar blijft.

Tim en Christina hebben beiden werkervaring opgedaan in de recruitment branche en personeelsbemiddelingen. Hierdoor kennen ze de basics die vereist zijn in de branche, maar er valt uiteraard nog veel te leren. Door de coaching sessies, workshops en masterclasses die het Centrum voor Ondernemerschap aanbiedt krijgen ze precies de hulp en ondersteuning die ze nodig hebben om hun bedrijf naar een ander niveau te tillen.

Het begon met een idee om medestudenten, maar ook anderen te helpen met de kennis en ervaring die zij hebben. Er werd een afweging gemaakt of de branche waarin ze beiden hebben gewerkt geschikt was om iets mee te gaan doen als ondernemers. “Personeelsbemiddelaars die zijn er toch al genoeg of dat bestaat toch al” waren opmerkingen die ze kregen in het begin. Maar alleen omdat iets al bestaat, betekent het niet dat er geen ruimte is voor een frisse wind of mooie ideeën die voor verandering kunnen zorgen. Op deze manier willen Tim en Christina zich onderscheiden van de rest en naar mooie samenwerkingen toewerken met hun partners!

Het uiteindelijke doel van Tim en Christina met hun onderneming is om een positieve bijdrage te leveren aan ondernemend, werkend en studerend Nederland.

"De Studentondernemersregeling zorgt ervoor dat wij de tijd, ruimte en hulp krijgen die onze onderneming
nodig heeft om te groeien tijdens onze studie!"