Finalist FSSF - Pim de Rijke

Startup SomeTea – Pim de Rijke

Pim de Rijke (21) studeert Fontys Technische Bedrijfskunde en precies een jaar geleden ontmoette hij Teun Holtman tijdens het Fontys Student Startup Festival 2018. Samen delen zij de passie voor horeca, beleving en genot. Dat heeft het ertoe geleid dat ze tijdens de Fontys minor “Explore your Entrepeneurship” een begin hebben gemaakt met het opzetten van een basis voor de onderneming SomeTea. Met deze onderneming richten Pim en Teun zich op de thee dat geserveerd wordt in de horeca. Is het jou opgevallen dat je minder snel voor een theetje kiest? Hen in ieder geval wel! En daar zijn ze mee aan de slag gegaan vanuit de overtuiging dat hier door middel van vernieuwing nog veel uit te halen valt. Bij SomeTea is niet het koekje als extraatje bij de thee, maar de beleving en het gevoel dat het teweeg brengt.

Sfeerafbeelding Fontys

Pim en Teun zijn net weer terug in de schoolbanken nadat ze bewust hadden gekozen om een halfjaar een tussenjaar te nemen en volledig aan de slag te gaan met SomeTea. In dit half jaar hebben zij flink aan de ontwikkeling gewerkt. Ze zijn heel veel verder, maar toch zijn ze er nog niet. Want ondanks dat het product eigenlijk klaar is, zijn er nog genoeg kansen die gebruikt kunnen worden om het product te optimaliseren. Terwijl ze daarmee bezig zijn, vinken ze ondertussen andere dingen van hun to-do list af. Zo is het concept ook uitgebreid naar thee-cadeaupakketten en hebben zij contact met Sligro! Er mag gerust gezegd worden dat SomeTea al goed aanslaat op de markt.

Voor Pim is het Fontys Student Startup Festival natuurlijk extra bijzonder omdat hij daar zijn compagnon het afgelopen jaar heeft leren kennen en nu zelf een finale plek heeft. Hij heeft het vorig jaar ervaren als een inspirerend event en hoopt dit jaar zelf anderen ook te inspireren. Pim is erg blij met zijn finale plek omdat dit voor hem laat blijken dat ook mensen die er verstand van hebben er potentie in zien. Hij kijkt uit om op 14 februari met anderen creativiteit te delen.

Terug naar nieuwsoverzicht