Wil jij een nieuw startup idee adopteren?

 

Heb jij een creatieve en ondernemende geest en ben je op zoek naar (nog) een startup idee? Het bedrijf Sportbidon heeft een kant-en-klaar concept klaarliggen en is op zoek naar jonge ondernemers die dit idee willen toe-eigenen en het naar een hoger niveau willen brengen. Sportbidon is een gepersonaliseerd product met een sociaal karakter.

Wat is Sportbidon?
Sportbidon is gespecialiseerd in het personaliseren van bidons voor spelers. Het personaliseren van jouw Sportbidon is onze passie. Onze global designers ontwerpen met veel liefde en precizie jouw eigen unieke sportbidon. De vormgeving van de Sportbidon is revolutionair, eigenwijs en herkenbaar. De sportbidon is ontworpen als een brandstoftank en dankzij de “easy to squeeze” grip is hij handig in gebruik.

Doelen
Het doel is om Sportbidon te profileren als meer dan een drinkmiddel/reguliere bidon. Het doel is om Sportbidon onder de aandacht te brengen door de booschap die erachter schuilt, de zogenaamde “message in a bottle”, op de voorgrond te stellen en hiermee de gerichte doelgroep te benaderen. Iedere sportbidon is dankzij de spelers-personalisering uniek en vertelt een eigen verhaal. Dit is waar sportbidon voor staat, de invidiuele speler centraal stellen binnen een team structuur. Iedere speler, ongeacht de sport, leeftijd, geslacht of niveau, heeft een unieke achtergrond en motivatie voor het beoefenen van zijn of haar sport. Dat is waarom wij geloven in de meerwaarde van personalisering: dit heeft niet alleen positieve gevolgen voor de speler maar ook voor de teams. Spelers met zelfkennis, een positief zelfbeeld en motivatie voor het doorontwikkelen van zijn kwaliteiten en vaardigheden zijn waardevolle aanwinsten voor teams. De oorzaak achter negatieve sferen binnen teams zijn vaak te herlijden tot onzekerheid en gebrek aan positieve stimulatie. Sportbidon wil hier verandering in brengen.

Strategie
Sportbidon is de hoofdsponsor van de stichting Worldfathers. De stichting promoot betrokken vaderschap en streeft ernaar meer bewustwording te creëren rondom het maatschappelijk belang van de vaderrol bij de ontwikkeling en vorming van kinderen.

Om dit te bereiken ontwikkelt Worldfathers allerlei campagnes die gericht zijn op versterking van het vaderschap, in bijzonder op het gebied van sport en educatie, om op de lange termijn zo een positief maatschappelijk effect teweeg te brengen. X% van de opbrengst van iedere sportbidon gaat direct naar deze stichting.

Huidige status
Het product design is af en gereed voor on-demand productie. De volgende stappen zijn:

  • Het maken van een website.
  • Uitschrijven van een businessmodel (prijs, verwachte omzet, B2B of B2C verkoopmodel etc.)
  • Ontwikkelen van een marketing strategie (waaronder social media / sport influencers benadering / communicatie plan, doelgroep etc.)
  • Grondige concurrentie-analyse (soortgelijke producten > gepersonaliseerde bidon zonder minimale afname)

Ben jij de ondernemer die dit product wilt adopteren en verder wilt uitwerken en uitzetten in de markt? Er is voldoende ruimte voor jouw eigen creativiteit in dit concept en businessmodel.
Ben jij jong, sportief, creatief, innovatief en daadkrachtig? Neem contact op met Dennis Engelhart (bedenker van Sportbidon en eigenaar van Stichting Worldfathers) om de mogelijkheden te bespreken en meer informatie te krijgen over het product – info@worldfathers.nl / 06 46051140

 

Terug naar nieuwsoverzicht