Alumni

Veel ruimte voor ontwikkeling en een stevige basis in communicatiemanagement


Afgestudeerd in 2011

Met veel plezier kijk ik terug naar 4 jaar opleiding bij Fontys Hogeschool Communicatie. De opleiding biedt een stevige basis in communicatie en ontwikkeling van praktische vaardigheden. Communicatie is heel divers en bij Fontys leer je op een aansprekende manier over de verschillende disciplines binnen communicatiemanagement. Er is veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, dat heeft mij in mijn verdere carrière erg goed geholpen.

In mijn werk als adviseur bij GKSV, een strategisch adviesbureau op het gebied van reputatie, communicatie en public affairs, heb ik gemerkt dat het echte leren pas op de werkvloer begint. Van het uitwerken van communicatiestrategieën voor organisaties tot het organiseren van inspiratiesessies: werken bij een communicatie adviesbureau is zeer dynamisch. Ik heb geleerd hoe belangrijk het is om je te verdiepen in de materie en het speelveld van organisaties. Begrijpen wat er speelt en hoe communicatie bij kan dragen aan het succes van de organisatie. Dankzij mijn opleiding weet ik van aanpakken en ga ik continu op zoek naar nieuwe manieren van werken en praktische oplossingen voor klanten.

Fontys Hogeschool Communicatie is een gedegen communicatieopleiding waar je alle ins- en outs van communicatie in en met organisaties leert. Wat mij betreft een echte aanrader als je verder wilt in Communicatie. En ik geef je een tip: de opleiding biedt een goede basis, maar je kunt er zo veel meer uithalen. Word lid van een vereniging, doe extra ervaring op met nevenactiviteiten, enz. Jij bent verantwoordelijk voor jouw succes. Maak er dus zelf het beste van!

Charlotte Bouman

Een afgestudeerd creatief start in een sneltreinvaart

Afgestudeerd in 2010

Het leven van een afgestudeerd creatief start als junior. Neem van mij aan: die rol start in sneltreinvaart. Mag je op school twee weken knutselen aan een opdracht. Maak er op de werkvloer gerust twee uur van.

Even slikken, maar gelukkig is de juniorrol niet voor niets uitgevonden. Je krijgt nog uitgebreid de ruimte om de strakke deadlines te halen en ondertussen iets heel belangrijks op te doen. Ervaring. Ik doe het nu op bij Gleijm & van der Waart. Misschien wel het beste reclamebureau uit Brabant. In ieder geval een warm en gezellig bureau voor merkcommunicatie waar zowel grote merken, als mensen zich thuis voelen.

Via mijn sollicreatie (creatieve manier van solliciteren) binnengekomen en na een gesprek en een test mocht ik aan de slag. Campagneconcepten bedenken, product- en merknamen bedenken, teksten schrijven... het hoort allemaal bij mijn creatieve baan. Waarin ik binnen tien jaar bij de beste van Nederland wil horen.

Germain Miedema

Oud FHC student Simonette Wiesman

Communicatieadviseur Interpolis