Werk van onze studenten

Een verhaal met een staartje

Dutch cell dogs houdt zich bezig met de re-integratie van honden en gedetineerden. Dit betreft:
- Honden met een verleden waardoor ze niet betrouwbaar zijn. Moeten we ze helpen of in laten slapen?
- Gedetineerden die een strafbaar feit hebben gepleegd. Helpen of eenzaam opsluiten?
DCD combineert deze twee doelgroepen en behaalt geweldige resultaten. Maar hun identiteit (wie ze zijn en wat ze doen) komt niet overeen met hun reputatie: veel Nederlanders zijn kritisch op het werk dat ze leveren. Aan jou de taak als junior communicatie professional om het ware verhaal van DCD over te brengen aan Nederland.

Hoe zou jij dit aanpakken?

.

Een beestje!? Met dit spelletje leer je er bewust mee omgaan

Studenten Manon Hormes en Marloes Schouwenaars hebben een leuk spel bedacht! Bugs is een spel op je mobiele telefoon, waar kinderen tussen de 9 en 14 jaar spelenderwijs in aanraking komen met beestjes.

In het spel krijgen ze de opdracht om zoveel mogelijk beestjes te verzamelen en te vinden, door kinderen dichterbij te laten komen bij de beestjes.
Deze kinderen gaan de omgang met beestjes niet zo angstaanjagend vinden als hun ouders. Hierdoor is de volgende generatie, een generatie die beestjes netjes naar buiten zet en het reflex niet heeft het beestje dood te slaan.

Yeahh! Dat vinden wij een heel goed idee. Beestachtig goed werk Manon en Marloes.

.

Aandacht voor boerderijdieren: Mooboard

Vanuit je schoolbank het werkveld leren kennen? Nee, dat gaat bij FHC nèt even anders. Noëlle Benders en Jaimie Cörvers kregen namelijk de kans om iets heel gaafs te ontwikkelen voor Dierenpark Amersfoort na een bezoek aan Greenberry, een toonaangevend communicatiebureau.

Na wekenlang brainstormen, ontwerpen en testen heeft ‘Mooboard’ zich gevormd. Een mobiele applicatie waarbij jonge kinderen door middel van geluiden in contact kunnen komen met boerderijdieren. Door spelelementen toe te voegen, heeft ‘Mooboard’ een educatief karakter gekregen. Zodat de kinderen voortaan weten dat je boerderij dieren niet zomaar mag voeren! Want zeg nou zelf, lerend nieuwe vriendjes maken is toch veel fijner dan het voeren van boerderijdieren?

In het Engels pitchen aan het grote ASML…

Afgelopen week presenteerden derdejaars studenten van Inbusiness hun advies (in het Engels!) aan het grote ASML.

Ze onderzochten de Chinese en Duitse markt en gaven een passend online marketing advies.

De opdrachtgever was enthousiast en de docenten en studenten natuurlijk ook!

Well done!

Mooi voorbeeldje van Dare to…

Na zes weken hard werken je advies presenteren aan de Marketing Directeur, Corporate Communicatie Manager, Customer Marketing Manager en Consumer Communication Manager van Canon Deutschland.

Deze vijf toppers uit de derdejaars focus module Inbusiness deden het met groots succes. Hun advies over #SocialSelling in de #B2B markt werd zeer enthousiast ontvangen. Wij zeggen: super toll!

Derdejaars studente Lenne studeert een half jaartje in Oulu (Finland)…

Haar eerste 4 weken in Oulu (Finland) zijn al weer bijna voorbij. Derdejaars studenten Lenne Brands studeert daar een half jaar voor haar minor aan de OAMK Labs University. In deze 4 weken heeft ze een hoop leuke dingen gedaan, nieuwe mensen ontmoet en veel geleerd in OAMK LABs.

Mocht je Lenne haar ervaringen willen volgen kijk dan op haar persoonlijke blog! Hier post ze meerdere keren per week een korte blog over wat ze zoal meemaakt tijdens haar minor in het koude Finland!

Wij hebben een ‘echte’ prinses op de opleiding…

Giel Verstraten en FHC-studente Laura van Esch vormen samen het duo van carnavalsvereniging ‘De Vliegenmeppers’ in Boekel!

Samen gaan zij dit carnavals-seizoen voorop onder het motto: Makt da ge’m pakt!

Derdejaars presenteren hun ideeën bij wereldwijd financieel dienstverlener

Afgelopen week presenteerden deze derdejaars studenten hun ideeën aan het online marketingteam van De Lage Landen (DLL), wereldwijd financieel dienstverlener.

Van alle sales teams wereldwijd belden marketingmanagers in via Skype om de presentatie (in Engels) te horen.

Ondanks hun zeer kritische vragen waren ze erg blij met de frisse kijk die de studenten hun boden. Quickwins waar ze gelijk mee aan de slag kunnen!

Eindevent – Dorel Juvenile

Het is alweer twee weken geleden dat onze tweedejaars studenten hun adviezen presenteerden aan Dorel Juvenile (moederorganisatie van oa. Maxi-Cosy en Quinny).

De opdrachtgever werd overspoeld werd met frisse blikken en creatieve concepten. Benieuwd? Je ziet het in deze video…

Ruim twee weken geleden presenteerden vierdejaars studenten Kevin Slotboom, Saphoo Schreurs en Aruna Doevendans hun advies aan het bestuur van de Koninklijke Nederlandse Muziek Organisatie (KNMO).

Zij waren erg verrast over de Tutti strategie waarbij huidige leden en idolen ingezet worden om hun verhaal te vertellen. Knap gedaan dus!

Gevaarlijk of logisch anno 2018?

Social influencers die jongeren beïnvloeden om iets te laten veranderen aan hun lichaam…

Onze vierdejaars studente Lisanne Hamers heeft een paper geschreven over het gevaar van het promoten van cosmetische ingrepen door social influencers…

Benieuwd? Op haar persoonlijke blog lees ter alles over dit onderwerp en de Kylie Jenner-ation!

Lees hier ook over haar interessante interview met de Bron (het onafhankelijke nieuwsmedium van en voor Fontys Hogescholen).

Studiereis naar London

Afgelopen maand, tijdens de studiereis in London hebben 22 vierdejaars creatieven gewerkt aan een opdracht voor het bekende bureau Ogilvy UK. Hierbij zijn ze aan de slag gegaan voor Philips male grooving.

Na een week hard werken zijn er veel mooie concepten neergezet, met als uitblinker het concept van Tom, Andy en Anouk. Naast hard werken was er natuurlijk ook tijd om te genieten. Bekijk enkele van deze hoogtepunten op het Instagram account van FHC!

Oud-student Francis stuurt haar scriptie begeleidster een onwijs leuk mailtje!

‘Het schrijven van mijn scriptie was voor mij een geweldige ervaring die ik niet had willen missen. Het voelde onwerkelijk om mijn afstudeeropdracht te mogen uitvoeren bij een bedrijf binnen een branche waar ik al sinds jongs af aan affiniteit mee heb. Ik besefte niet dat ik door het goed uitvoeren van mijn individuele opdracht mijn eigen baan creëerde. Ik ben 2 oktober begonnen binnen de functie van Online Marketing en Social Media bij Waterproof Cruises & Expeditions. In de 10 weken dat ik werkzaam ben voor Waterproof heb ik gezwommen met Orka’s in Noorwegen en ben ik naar Zweden gevlogen om mijn scriptie in het Engels te presenteren voor ons zusterbedrijf. Het is erg bijzonder dat mijn IO niet alleen een werkdocument is geworden voor ons bedrijf maar daarnaast ook een kleine basis vormt voor een internationale organisatie. Vanwege de omvang van de communicatiestrategie zijn we momenteel op zoek naar een meewerkstagiair die helpt het plan te ondersteunen. Het was een hectisch en bijzonder jaar met voornamelijk veel ups. Ik heb erg veel zin om in 2018 de strategie volledig te implementeren en te zien wat het verdere effect gaat zijn van mijn individuele opdracht. To be continued…’

Onlangs stuurde Francis Mathijssen een mailtje met bovenstaande boodschap naar haar scriptie begeleidster Mariken Thomassen. Ontzettend leuk om nog geregeld iets van onze alumni te horen!

Pitchen bij de CliniClowns

Op 21 december hebben onze vierdejaars creatieven in samenwerking met studenten van het SintLucas verschillende concepten gepresenteerd voor CliniClowns in het theater in Amersfoort… Hoe leuk en leerzaam dit was zie je in deze video!

Mega trots zijn wij op onze FHC-studente Rochelle van Dinter​

Mega trots zijn wij op onze FHC-studente Rochelle van Dinter​! Samen met 13 andere communicado’s uit Nederland hoort zij bij de talenten die ons vakgebied gaan bestormen…