Publications

Publicaties Lectoraat Smart Marketing en Strategie

Wetenschappelijke publicaties

E. van Zeeland & J. Henseler (2018). The behavioural response of the professional buyer on social cues from the vendor and how to measure it, Journal of Business and Industrial Marketing, Vol 33(1), pp 72-83  https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/JBIM-06-2016-0135

E. van Zeeland & J. Henseler (2018). Thinking outside the box: a neuroscientific perspective on trust in B2B-relationships, IMP Journal, vol 12(1), pp 75-110 https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/IMP-03-2017-0011

Bake, J. S., Vinicius, M., Pessoa, P., & Becker, J. M. J. (2018). Service Chain Logistics Management for Increasing Equipment Uptime. In Proceedings of 10th CIRP Conference on Industrial Product-Service Systems (Vol. 73, pp. 210-215). https://ris.utwente.nl/ws/portalfiles/portal/62094336/service.pdf

Sfeerafbeelding Fontys

Boeken

Wernaart, B. (2020). Ethiek en economie. Noordhoff: Groningen.

Wernaart, B. (2018). Ethics and business, a global introduction. Noordhoff: Groningen

Whitepapers

Wernaart, B. (2020). Dieren en etiek, voedsel of vriend? Noordhoff: Groningen.

Wernaart, B. (2020). Dilemma's rondom zelfdenkende technologie. Noordhoff: Groningen.

Vakbladen

De Big Five van de beïnvloedingspsychologie. Clou Nr 92 (april 2019), https://www.cloutoday.nl/onderwerpen-cloutoday/actueel/5107-de-big-five-van-de-beinvloedingspsychologie-kies-voor-mij-want-ik-ben-goed

Zeeland, E. van en J. van der Meulen (2019). World Cafe Method als marktonderzoekstechniek: briljant aan de bar. Clou Magazine, Vol 91 (jan 2019). https://www.cloutoday.nl/index.php?option=com_k2&view=item&id=4883:world-cafe-method-als-marktonderzoektechniek-briljant-aan-de-bar&Itemid=598

Zeeland, E. van en J. van der Meulen (2018). Meester Robot, ik gehoorzaam U! Clou Magazine, Vol 90 (dec 2018) https://www.moaweb.nl/moagenda/item/4751-meester-robot-ik-gehoorzaam-u.html

Zeeland, E. van en J. van der Meulen (2018). Design Science Research zoekt de verbetering: is het waar, nieuw, interessant? Clou Magazine, Vol 89 (okt 2018) https://www.moaweb.nl/magazine-clou/meest-recente-clou-artikelen/item/4610-design-science-research-zoekt-de-verbetering.html

Zeeland, E. van & J. Versluis (2018). Neurosales – de nieuwe hype; genen, hormonen en lipstick. Clou. Vol 88 (juli 2018) https://www.moaweb.nl/magazine-clou/meest-recente-clou-artikelen/item/4389-neurosales-de-nieuwe-hype.html

Szanto, G. (2018). Challenges remain in online packaging procurement experience, Packaging Digest April 12, 2018. https://www.packagingdigest.com/packaging-research/challenges-remain-online-packaging-procurement-experience

Szanto, G. (2018). Packaging online buying shows small but significant shifts, Packaging Digest, June 28, 2018. https://www.packagingdigest.com/packaging-research/packaging-online-buying-behavior-shows-small-but-significant-shifts-2018-06-28

Blogs

Overige publicaties

Zeeland, E. van (2018). Drieluik TEC in het brein: het innovatieve, ondernemende en creatieve brein. BRON, Fontys

·        Het innovatieve brein: https://bron.fontys.nl/de-t-van-technology-ofwel-het-innovatieve-brein/

·        Het ondernemende brein: https://bron.fontys.nl/de-e-van-entrepeneurship-of-het-ondernemende-brein/

·        Het creatieve brein: https://bron.fontys.nl/de-c-van-tec-het-creatieve-brein/ 

Blue papers Shopping Tomorrow (2019):

·        Blockchain voorbij de hype: https://www.shoppingtomorrow.nl/nl/themas/tech/blockchain/blockchain-2018-2019

·        Customer Engagement: https://www.shoppingtomorrow.nl/nl/themas/marketing/customer-experience/customer-engagement-2018-2019

Jansen, E. van(2019). Burgers betalen linksom of rechtsom, (Volkskrant, 5 januari 2019). https://bron.fontys.nl/klimaat-de-burger-betaalt-linksom-of-rechtsom/

Jansen, E. van (2018). Onderweg naar nieuw pensioenstelsel: Denk gewoon simpel, (BN De Stem, 10 oktober 2018)

Jansen, E. van (2018) Op weg naar een nieuw pensioenstelsel: Denk simpel, (Brabants Dagblad, 6 oktober 2018)