De economie van het geluk

Fontys Hogeschool HRM en Psychologie heeft een prikkelende visie op de arbeidsmarkt. Mensen maken zich meer en meer druk om zaken die hen als mens raken. Het zal steeds minder gaan om louter materiële zaken. Deze maatschappelijke ontwikkeling zal naar verwachting ook de arbeidsmarkt veranderen. Individueel talent ontdekken en ruimte geven wordt belangrijker dan uniforme competenties ontwikkelen. De beweging van welvaart naar welzijn is 'De economie van het Geluk'.

Geluk op Reis

Het stokje is overgedragen aan twee nieuwe studenten, namelijk Lèna Khani en Susanne van Schaik. Zij trokken vijf maanden door Azië en legden hun reis vast in de 8-delige vlogserie 'Geluk op Reis'.

Geluksfilm 2018

Studenten Jessy, Roel en Lesley trokken hun geluksreis nog een jaartje door. Deze keer stonden niet zij centraal, maar de medewerkers van het instituut. Wat betekent geluk voor hen?

Geluksfilm 2017

Studenten Jessy Driessen, Roel Koeleman en Lesley Birsak verdiepten zich een jaar lang in het thema geluk. Een verhaal over studie, familie, vrienden, werk, liefde en toekomstdromen.

Hier staan wij voor

Geïnspireerd, getalenteerd, gelukkig. Drie begrippen die terugkomen in het onderwijs van Fontys Hogeschool HRM en Psychologie. Directeur Nus Waleson legt in deze video uit waar de termen voor staan.

Economie 4.0

In deze animatie wordt op een visuele manier uitgelegd hoe Fontys Hogeschool HRM en Psychologie kijkt naar de veranderingen in de maatschappij en de arbeidsmarkt.