Meer initiatief in een SLB gesprek

Anne Vijn - Meer initiatief in een SLB gesprek

Anne heeft een interventie ontwikkeld om studenten Toegepaste Psychologie te stimuleren meer initiatief te nemen in SLB gesprekken, met als doel de student-docent werkrelatie te verbeteren.

De interventie bestaat uit een voorbereiding op het SLB-gesprek vanuit de student, waarbij de student alvast drie vragen beantwoordt:

  • Wat is de reden voor je SLB-gesprek?
  • Wat wil je in dit SLB-gesprek bespreken?
  • Wat verwacht je tijdens dit gesprek van je SLB'er?

De student heeft drie manieren om deze voorbereiding uit te voeren: 1) via de portal, met een speciale button om bij deze 'vragenlijst' uit te komen; 2) via de mail, waar de student met een soort sjabloon snel een mail kan opstellen en versturen naar de SLB'er; 3) via Whatsapp.

De SLB'er wordt op de hoogte gebracht van de antwoorden van de student en kan zich met deze informatie beter op het gesprek voorbereiden. Student en SLB'er kunnen tijdens het gesprek sneller tot de kern van het gesprek komen en daarmee hun gesprek efficiƫnter maken.

Sfeerafbeelding Fontys

Sfeerafbeelding Fontys