Minor Digital Marketing

De minor Digital Marketing is gebaseerd op drie pijlers: marketing, data en techniek. Binnen deze driehoek kiezen studeten hun eigen leerweg. Hun achtergrond (van ICT tot psychologie, economie en eventmanagement geeft daarbij een extra dimensie. Na een korte onderdompeling in allerlei gerelateerde thema’s, van web analytics tot online strategie en van data visualisatie tot neuromarketing, gaan ze aan de slag met diverse projecten voor allerlei verschillende organisaties.

Zelfstandigheid, eigen regie en verantwoordelijkheid zijn altijd al belangrijk geweest, en maakten het dit semester tot essentiële vaardigheden. Waar de kracht vaak zit in onderlinge communicatie, zienswijzen uit diverse achtergronden combineren en van elkaar leren, was dat dit semester natuurlijk wel even anders. Ik ben daarom, samen met ons docententeam, enorm trots op de bereikte resultaten, successen en geleerde lessen. Zowel de studenten, maar zeker ook de betrokken partners en docenten hebben hier echt een puike bijdrage in geleverd!

Koen Suilen - Minorcoördinator Digital Marketing

Sfeerafbeelding Fontys

Opmerkingen van studenten over deze minor:

Fijn dat je zoveel verschillende disciplines kan leren en dat je zelf kan bepalen hoe ver je door wilt gaan met een bepaald onderwerp. Ook als je meer wilt weten over een bepaald onderwerp kan je docenten benaderen.”

Leuke projecten, goede ondersteuning, persoonlijke begeleiding werkt goed.

Ik vind dat de docenten erg betrokken waren. Daarnaast als ik een vraag had kreeg ik altijd antwoord en feedback. Vooral ook bij de projecten was de begeleiding erg prettig en iedereen heeft erg zijn best gedaan om er iets van te maken. Als ik terugkijk op deze minor ondanks het COVID-19 ben ik toch erg tevreden hoe het allemaal is gegaan; de vrijheid, de online lessen via teams en ik ben nu ook erg blij dat deze minor voornamelijk online was (zoals inleveren van portfolio). Ik dank jullie voor jullie hulp en expertise.”