Martina Huynh & Jonas Althaus

Onderwerp

Hoe begrippen over tijd in media veranderen van definitie

Techniek

Research op metaniveau

Journalistieke vraag

Kan deze researchmethode nieuwe inzichten opleveren voor de journalist? Kan de journalist een rol spelen bij de definiëring van sleutelbegrippen in het nieuws over de lange termijn?

Bio

Martina Huynh en Jonas Althaus richtten in 2018 designstudio Cream on Chrome op. Samen werken ze voor musea en onderwijsinstellingen in Nederland en België. Met een sterk conceptuele insteek, vertalen ze op een speelse manier research van maatschappelijke ontwikkelingen naar voelbare ervaringen, vaak in de vorm van een interactieve installatie. Ze gebruiken Design-strategieën om politieke en sociale gevolgen van opkomende technologieën te onderzoeken. Daarnaast vinden ze digitale menselijkheid en alternatieve vormen van ecologie en economie razend interessant. Martina werd als design researcher en interaction designer genomineerd voor een Dutch Design Award met haar Basic Income Café. Een project waarmee ze in 2018 cum laude afstudeerde aan de Design Academy Eindhoven.

Sfeerafbeelding Fontys