Rapporten en publicaties

Hier vindt u de publicaties over het project Kennisbenutting in onderzoekende scholen. De praktijkpublicaties en wetenschappelijke publicaties kunt u opvragen bij de projectleider Anje Ros.

Praktijkpublicaties

  • Ros, A. & Van den Bergh, L. (2016). Onderzoekscultuur in de basisschool. BasisschoolManagement, 3, 21-24.
  • Van den Bergh, L & Ros, A. (2017). TIB-tool: Beter onderwijs? Zoek het uit! Acht aanraders. Themanummer uit Reeks TIB-tools (Tijdschrift voor Intern Begeleiders).
  • Ros, A., Bergh, L. van den, Timmermans, R. (2018), Focus op onderzoekscultuur in school en de rol van de schoolleider. Themanummer. De Nieuwe Meso, (5), nr 2, 48-107.
  • Ros, A., Rohaan, E. & Ketelaars, E. (2017). Onderwijs met kennis. BasisschoolManagement, (03), 12-15.
  • Van den Bergh, L & Ros, A. (2017). Groen licht voor de onderzoekscultuur. Didactief, 2017.
  • Van den Bergh, L & Ros, A. (2017). Leren van en met collega’s. Zorg Primair, (08) 14-17.
  • Van den Bergh, L & Ros, A. (2017). Het stimuleren van een onderzoekscultuur. BasisschoolManagement, (03) 8-11.
  • Rohaan, E. & Ros, A. (2018). Gereedschap. OnderWijs met Kennis. Een webtool voor kennisbenutting in het onderwijs. JSW, 3.
  • Ros, A. (2018). Samenwerken aan onderwijsverbetering? Doe onderzoek! Tijdschrift voor Intern Begeleiders, (3), 6-11.

Wetenschappelijk artikel

  • Van den Bergh, L., Ros, A., Vermeulen, M. & Rohaan, E. (2017). De onderzoekende houding en literatuurgebruik in onderzoekende basisscholen: een exploratie. Pedagogische Studiën, (94) 478-495.