Opdrachten

Iedere Community of Practice per periode kent een eigen thema. De opdrachten zijn per (onderwijs)periode als volgt geformuleerd:

  • Community of Practice, periode 2

    Het (intensieve/ structurele) contact tussen zorgvragers woonachtig in een verpleeg- of verzorgingshuis en diens naasten heeft tijdens de Covid-19 periode om begrijpelijke redenen onder druk gestaan. Bij sommige instellingen is geëxperimenteerd met technologische hulpmiddelen om dit contact te continueren dan wel te herstellen. Binnen deze Community of Practice-opdracht analyseren studenten de huidige mogelijkheden of evalueren het gebruik van technologische hulpmiddelen binnen een instelling. Concreet kijkt de student ter plaatse welke aanpassingen of verbeteringen moeten worden gedaan om deze toepassing beter in te kunnen zetten.


  • Community of Practice, periode 4

    De groep of een deel van de groep wordt benoemt tot adviesbureau. Op basis van concrete vraagstukken uit de beroepspraktijk wordt advies gegeven hoe technologie in de breedste zin van het woord kan worden ingezet om de kwaliteit van zorg te verbeteren in een specifieke context.


  • Community of Practice, periode 6

    De groep of een deel van de groep komt in contact met een vraagstuk op technologisch vlak. Deze opdracht komt vanuit één of meerdere (medische) technologiebedrijven. Studenten brengen een advies uit over hoe een nieuw product of dienst geïmplementeerd kan worden voor een specifieke patiënten-, cliëntendoelgroep. Hier wordt tevens een implementatieplan voor geschreven en opgeleverd.