Lector Angelique Dierick

Expertise

Vanuit haar huidige functie als manager bij het Catharina Ziekenhuis levert zij een bijdrage aan de infrastructuur waarin onderzoekers inhoudelijk ondersteund werden in het doen van wetenschappelijk onderzoek en zij levert een bijdrage aan het te ontwikkelen ziekenhuisbeleid rondom wetenschap en aan de strategische samenwerking met partners zoals TU/e, Philips en MMC. Daarnaast begeleidt ze promovendi, verpleegkundigen, paramedici en studenten van Fontys bij afstudeerprojecten, praktijkgericht onderzoek en evidence based practice. Ze is actief in diverse netwerken van Stichting Topklinische opleidingsZiekenhuizen (STZ) en Santeon.

Korte beschrijving

Aan dit lectoraat is Angelique Dierick verbonden als deeltijdlector. Als opleidingsadviseur in de zorgsector zat ze jaren dicht bij het vuur. Vanaf 2005 combineerde zij haar functie Opleidingsadviseur in het Catharina Ziekenhuis met haar promotieonderzoek aan de Universiteit in Maastricht. In 2010 disserteerde Angelique met het proefschrift ‘The Introduction of the Nurse practitioner in General Practice’. In datzelfde jaar werd zij aangenomen als manager, met als opdracht het oprichten van het Wetenschapsbureau in het Catharina Ziekenhuis, dat deel uitmaakt van de Service-eenheid Onderwijs en Onderzoek. Tussen 2010 en 2013 volgde zij het fellowshipprogramma voor implementatieonderzoek bij ZonMw.

Aansluitend aan de HBO-V studeerde Angelique Gezondheidswetenschappen in Maastricht, wat ze combineerde met haar functie als verpleegkundige bij GGZ-instelling Jan Wier in Tilburg. Na haar studie voerde ze diverse opleidingsfuncties uit in het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven. Ook werkte ze als docent aan de opleiding Master in Advanced Nursing Practice bij Fontys Hogescholen.

Agenda

    • 16 januari

    meet up Interprofessioneel leren; fouten maken moed?!

    Leren van en met elkaar (zorgprofessionals, studenten, docenten en patiënten), hoe inspirerend kan dat zijn. Niet alleen om je samen te kunnen ontwikkelen, maar bovenal om samen de beste zorg te kunnen (blijven) leveren in een snel veranderende maatschappij. Maar, ‘samen’ is vaak makkelijker gezegd dan gedaan. Successen delen we graag, maar leren we niet meer van het proces en van wat er net wel of net niet goed is gegaan?