Onderwijs- en Leervisie (2016-2019)

Informatie over project

DoelEen gezamenlijke visie hebben op de manier waarop we onze studenten opleiden tot Sociaal reflexieve Professionals (zowel in de bachelor Social Work, als in de Associate degree Ervaringsdeskundigen in Zorg en Welzijn.)
Looptijd2015 – 2020
Betrokken onderzoekersLonneke Gerrits MEd. en Curriculumcommissie FHSS
OmschrijvingDe onderwijsvisie wordt gevormd door een drietal principes die tezamen leiden tot het antwoord op de vraag “waartoe leidt Fontys Hogeschool Sociale Studies (FHSS) op?”: (1) Missie en visie van FHSS, (2) neerslag van ontwikkelingen in de sociaal-agogische praktijk en (3) tenslotte de aansluiting bij de internationale visie op Social Work. FHSS leidt studenten op tot sociaal reflexieve professionals door in het onderwijs te werken vanuit a) nieuwsgierigheid & innovatie, b) verbinding & versterken, c) verstandigheid & transparantie.
ResultaatEen vastgestelde onderwijs- en leervisie die overdraagbaar is met de uitgangspunten op het gebied van opleiden en leren.

Samenwerkingspartners

Sfeerafbeelding Fontys