Leonie Oomen

Sfeerafbeelding Fontys

Ik zie mijzelf als kunsteducator midden in de gemeenschap staan. Een afwisseling tussen binnen- en buitenschoolse educatie is daar een onderdeel van. Ik ben een netwerker en ik vind het fijn de verbindingen te zoeken tussen mensen, talenten, vakken en ideeën. Het ontwerpen van educatieve producten en daarmee de educatieve kunstwereld in beweging brengen, is iets wat ik graag in werking wil stellen. Vanuit de afwisseling tussen kunstdocent, co-teacher, maker, ondernemer en ontwerper wil ik verder leren en mijn visie ontwikkelen.

Binnen het kunsttheoretische en beeldende onderdeel van mijn afstudeerprestatie heb ik mij gefocust op de hedendaagse rol van representatie binnen de abstracte schilderkunst. Vanuit mijn rol als educator heb ik een educatief product ontworpen genaamd De Lessenmaker.
De Lessenmaker ondersteunt basisschooldocenten bij het bedenken en geven van beeldende lessen. Zowel analoog als digitaal is deze Lessenmaker te gebruiken en hier zal ik na mijn afstuderen zeker aan verder werken.

Ik kijk met veel plezier terug op mijn vier jaar bij FHK en kan met zekerheid zeggen dat deze opleiding mij heeft gemaakt tot de kunsteducator die ik nu ben. Ik heb mijn passie gevonden. Ik kan niet wachten het werkveld in te gaan, mijn visie te laten groeien en dit met de wereld te delen.