Hilde van Herpen

Ik ben Hilde van Herpen en kwam vier jaar geleden met een HAVO diploma vers van de pers, FHK binnenlopen. De jaren op ArtCoDe zijn voorbij gevlogen, maar wat heb ik veel kunnen ontdekken in die tijd. Veel verschillende projecten kwamen voorbij en uit alle diverse opdrachten (van fotografie tot communicatie en gedragswetenschappen) heb ik veel leermomenten kunnen halen.

Ik heb veel praktische ervaring opgedaan en ben opgebloeid tot een ontwerper die zich graag bezighoudt met communicatie vraagstukken in de samenleving. Hoe breng je jouw boodschap over naar een specifieke doelgroep, en hoe neem je jouw rol als ontwerper in? Dit is iets wat mij interesseert en dan ook de reden dat ik hier iets mee heb gedaan in mijn afstudeerproject.

Ik heb me bezig gehouden met de spelontwikkeling en communicatieve vaardigheden van kinderen met autisme. Ik heb me als ontwerper ingezet om een spelhulpmiddel te creƫren die het kind (en ouder) in de thuisomgeving kan stimuleren tot meer samenspel en het ontwikkelen van de communicatie vaardigheden.

Het interessantste aan communicatie vraagstukken vind ik dat ik me zowel kan verdiepen in theorie en onderzoeken, maar daarnaast ook mijn designer skills kan inzetten. Door creatief denken en de theorie proberen te visualiseren kom ik tot concepten die ik vervolgens zelf kan uitwerken.

Alle inspiratiebronnen die ik vond tijdens mijn afstuderen, maar ook gedurende de andere jaren en mijn minor Communicatie & creatie, neem ik mee naar de toekomst.

Volgend jaar start ik de pre-master Communicatie- en informatie wetenschappen, op Tilburg University. Hier hoop ik nog meer theorie te verkrijgen binnen mijn interessegebieden, en vervolgens met een mooi kennis- en praktijkpakket te kunnen starten in het werkveld.