Amber Michiels

Sfeerafbeelding Fontys

Als jonge docerend theatermaker probeer ik steeds de verbinding te zoeken tussen de leefwereld van jongeren en kinderen, de huidige maatschappij en muziek. Voor mij staat onderzoek centraal in mijn maker -en docentschap. Ik wil een omgeving creëren waarbinnen de spelers zich vrij voelen, de moed hebben om fouten te durven maken en waar ruimte is voor onderzoek. Door thema’s te gebruiken waar iedereen wel eens mee te maken krijgt, probeer ik verschillende generaties te ontroeren. We zijn namelijk allemaal zoekende. Het is oké om verloren te lopen en te zoeken, want op groeien staat geen leeftijd. Iedereen bewandelt zijn eigen pad op zijn eigen tempo.

Om mezelf te blijven ontwikkelen als maker, docent en persoon start ik in september met de master kunsteducatie van Fontys Hogeschool voor de Kunsten. Tijdens deze master wil ik onderzoeken hoe België en Nederland zich nog meer zouden kunnen verenigen met elkaar op vlak van / door middel van kunst. Ik denk namelijk dat we elkaar heel veel te bieden hebben. Een kruisbestuiving tussen de verschillende landen en diverse kunstdisciplines is waar ik als jonge maker voor wil gaan en staan.