Vakbladen en periodieken

  • Rijt, J. van (2016). De meerwaarde van valentie als taalkundig concept binnen het grammaticaonderwijs. In: Levende Talen Magazine 103 (7), p. 7-10.
  • Crasborn, F. (2016). Een app met een (f)luisterend oor voor leraren. Webtijdschrift Educatieve Agenda Limburg. http://www.educatieveagendalimburg.nl/bijdragen/leraren/een-app-met-een-fluisterend-oor-voor-leraren
  • Rijt, J. van (2014). De hypothetische meelezer: over de effecten van een reader-oriented viewdidactiek op het verwijswoordengebruik van leerlingen uit 4-vwo. In: Levende Talen Tijdschrift 15 (4), p. 15-26.
  • Crasborn, F., e.a., (2014). De M-factor van werkplekbegeleiders monitoren. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 35(1), p.85-97.
  • Rijt J. van (2013). Taalkunde in de brugklas: (g)een utopie? In: Levende Talen Magazine 100 (5), p. 18-22.
  • Rijt J. van (2013). Effecten van semantisch georiĆ«nteerd grammaticaonderwijs op het redekundig ontleden van brugklasleerlingen. In: Levende Talen Tijdschrift 100 (1), p. 28-36.
  • Crasborn, F., & Naaijkens, H. (2012). Het succes van de onderzoekende leraar. Vector Magazine. Fontys Lerarenopleidingen. Nr. 18, p. 27-29
  • Crasborn, F., & Naaijkens, H. (2012). Inquiry Inspiration Day. Vector Magazine. Fontys Lerarenopleidingen. Nr. 20, p. 32-33.
  • Hennissen, P., & Crasborn, F. (2011). Variatie in gespreksrollen, ook voor schoolleiders? Meso Magazine. Tijdschrift voor schoolorganisatie en onderwijsmanagement vo/bve. Kluwer. Jrg. 31, nr. 176, p. 26-27.
  • Crasborn, F., & Hennissen, P. (2010). Begeleiden van nieuwe leraren valt te leren. Vector magazine. Fontys Lerarenopleidingen. Nr. 13, p. 22.
  • Crasborn, F., & Hennissen, P., (1999). Dimensies van zelfstandig leren in een ladekast. Een ordening en didactisering van theorie over zelfstandig leren. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, jrg. 20, nr.4.
  • Crasborn, F. (1996). Beginnende docenten wisselen ervaringen uit. In: Schakel, Tijdschift van de Stichting Onderwijs Midden-Limburg, jrg. 16, nr. 1, Roermond. P. 11-14.