Publicaties en presentaties

Publicaties 2017

Rian Aarts, Quinta Kools, en Rita Schildwacht (2017). Een goede start wordt vervolgd. Effecten van de begeleiding van startende leraren op professionele groei van starters. Presentatie op ORD, Antwerpen.

Quinta Kools en Loes van Wessum (2017). Opvattingen over onderzoek op de lerarenopleiding. een onderzoek bij HBO lerarenopleidingen in Nederland. Presentatie op VELON congres, Amsterdam.

Rian Aarts, Quinta Kools, en Rita Schildwacht (2017). Begeleiding van startende leraren: wat zijn hun concerns en wat voor begeleiding krijgen zij? Presentatie op VELON-congres, Amsterdam.

Rita Schildwacht, Quinta Kools, Rian Aarts (2017). Collegiaal leren in een videoclub, een professionaliseringsstrategie voor beginnende en ervaren leraren én voor student-leraren en lerarenopleiders. Workshop op VELON congres, Amsterdam

Quinta Kools en Ilona Mathijsen (2017). Toetsten van academische- en onderzoekvaardigheden. In: in: Toetsen in het Hoger Onderwijs. Berkel, H. van,  Bax, A., Joosten-ten Brinke, D. (red) (2017). Houten, Bohn, Stafleu, van Loghum. Vierde, geheel herziene druk.

Quinta Kools, Loes van Wessum, Fer Boei, Martijn Willemse en Lidewij van Katwijk (2017). Opvattingen van managers en lerarenopleiders over onderzoek op de lerarenopleiding. Een onderzoek bij hbo-lerarenopleidingen in Nederland. Tijdschrift voor lerarenopleiders, 38 (3)

Publicaties 2016

Rian Aarts, Quinta Kools en Rita Schildwacht (2016). Providing a good start: what support do beginning teachers receive in their schools? Presentatie op EAPRIL 2016, Porto

Rita Schildwacht, Quinta Kools en Rian Aarts (2016). Peer learning in a videoclub. Workshop op EAPRIL 2016, Porto

Quinta Kools en Bob Koster (2016). Teacher educators inquiring their own practice: the miracle of an 'express' course. Presentation at EAPRIL Conference 2016, Porto

Marco Snoek, Quinta Kools, Amber Walraven (2016). Vraagstukken bij het opleiden van Leraren. In: Kennisbasis Lerarenopleiders, katern 2: de context van het opleiden van leraren. VELON.

Bob Koster, Quinta Kools, Mieke Lunenberg (2016). Leren onderzoek doen in korte tijd: het kan! Tijdschrift voor Lerarenopleiders 37 (3), p 55-60

Geerdink, Gerda, Fer Boei, Martijn Willemse, Quinta Kools & Haske van Vlokhoven (2016). Fostering teacher educators’ professional development in research and in supervising student teachers’ research. Teachers and Teaching: theory and practice, 2016 http://dx.doi.org/10.1080/13540602.2016.1200544

Marcel van der Klink, Quinta Kools, Simone White, Gilada Avissar, Tetsuhito  Sakata (2016).   ‘Professional Development of Teacher Educators: What do they do? Findings from an explorative international study"  Professional  Development In Education, DOI:

10.1080/19415257.2015.1114506

Quinta Kools, Corry Kocken-van Acht, Rita Schildwacht, Janine Mommers, Gonny Schellings (2016). De begeleiding van startende leraren. Een onderzoek naar de beginsituatie van de begeleiding(sstructuur) bij aanvang van het project BSL van ESoE en FLOT. Interne rapportage onderzoek project BSL. Eindhoven, april 2016.

Gerritjan van Luin, Pieter Leenheer, Quinta Kools &Marco Snoek (2016). Introductie. Het opleiden van leraren. De Nieuwe Meso, juni 2016, nummer 2, pp 56-59.

Marco Snoek, Quinta Kools, Amber Walraven (2016). Vraagstukken bij het opleiden van leraren. De Nieuwe Meso, juni 2016, nummer 2, pp 67-74.

Q. Kools (2016). Aandacht voor beginnende lerarenopleiders. Hoe kunnen lerarenopleiders geintroduceerd worden in het beroep? In: Gerda Geerdink en Ietje Pauw (redactie) (2016). Kennisbasis lerarenopleiders. Katern 1: de Lerarenopleider. VELON, pp41-50.

Quinta Kools & Bob Koster (2016). Hoe blijf je als lerarenopleider in ontwikkeling? In: Gerda Geerdink en Ietje Pauw (redactie) (2016). Kennisbasis lerarenopleiders. Katern 1: de Lerarenopleider. VELON, pp 51-58.

M. Bouckaert, M. van Asten, E. Coumans, Q. Kools & M. Veraa, (2016). Modelling door lerarenopleiders: professionele ontwikkeling met behulp van een kijkkader. Presentatie ontwikkelplan op de VELOV-conferentie, 4-5 februari 2016, Brussel

Q. Kools, B. Koster (2016). Kleine vraag: grote gevolgen: lerarenopleiders onderzoeken hun eigen praktijk. Presentatie good practice op VELOV-conferentie, 4-5 februari 2016, Brussel

Q. Kools, R. van de Sande, T. Béneker, B. Koster (2016). Een instrument om een leernetwerk te typeren. Presentatie ontwikkelplan op de VELOV-conferentie, 4-5 februari 2016, Brussel

Publicaties 2015

Quinta Kools, Rita Schildwacht en Rian Aarts (2015) Providing a good start: what support do beginning teachers receive in their schools? Presentatie op de EAPRIL, November 2015. Luxemburg

Martijn Willemse, Fer Boei, Quinta Kools (2015). Views of teacher educators and their deans on professional development activities aimed for practice--‐based research. Presentatie op de EAPRIL, November 2015. Luxemburg

Quinta Kools, Veronique van de Reijt (2015). An example of a professional development policy in a teacher education institute. Presentatie op ATEE-conferentie, augustus 2015, Glasgow

Quinta Kools, Bob Koster, Tine Béneker, Desirée Joosten-ten Brinke (2015). What Do Participants Learn from Participating in a Research Group? Presentation at the Annual ATEE conference 2015, Glasgow

Marije Veraa (2015). The professional development of teacher educators in the context of vocational education. Presentation at the Annual ATEE conference 2015, Glasgow

Marina Bouckaert (2015). Teacher Educators as Curriculum Developers: Exploration of a professional Role. Presentation at the Annual ATEE conference 2015, Glasgow

Marieke van Asten & Quinta Kools (2015). One of life’s most precious gifts: time or scope? Presentation at the Annual ATEE conference 2015, Glasgow

Veronique van de Reijt en Quinta Kools (2015). Identiteitsontwikkeling van lerarenopleiders. Good practice gepresenteerd op het VELON-congres 2015

Jurrien Dengerink, Mieke Lunenberg, Mandi Berry, Quinta Kools (2015). Leerbehoeften van lerarenopleiders – een internationale vergelijking. Bijdrage aan VELON-congres 2015

Bob Koster, Tine Béneker, Quinta Kools, Desirée Joosten-ten Brinke (2015) Professionalisering van lerarenopleiders in een kenniskring. Bijdrage aan symposium op het VELON-congres 2015

Quinta Kools, Kees Feijtel, Véronique van de Reijt, Rob Elgershuijzen (2015). Vak (vak)docent naar lerarenopleider: een omslag in denken en doen. Tijdschrift voor Lerarenopleiders 36 (2) 5-14.

Fer Boei, Jurriën Dengerink, Janneke Geursen, Quinta Kools, Bob Koster,
Mieke Lunenberg & Martijn Willemse (2015): Supporting the professional development of teacher educators in a productive way, Journal of Education for Teaching: International research and pedagogy, DOI: 10.1080/02607476.2015.1080403

Gerda Geerdink, Quinta Kools, Martijn Willemse & Fer Boei (accepted). ‘Fostering Teacher Educators’ Professional Development in Research and in Supervising Student Teachers’ research’ is accepted in TATE (Teachers and teaching : theory and practice’)

Marcel van der Klink, Quinta Kools, Simone White, Gilada Avissar, Tetsuhito Sakata (accepted). ‘Professional Development of Teacher Educators: What do they do? Findings from an explorative international study" Professional Development In Education

interview/artikel over professionalisering in digitaal magazine ‘innovisier’ van HPBO http://innovisier.hetplatformberoepsonderwijs.nl/april_2015/cover Professionalisering: doe het samen, doe het systematisch.

Quinta Kools (accepted). ‘Triple O: praktijkgericht onderzoek in de school’ Schoolmanagement Totaal, SDU uitgevers

Bob Koster, Tine Béneker, Quinta Kools en Desirée Joosten-ten Brinke (2015). ‘Ik heb nieuwe inzichten opgedaan’ De betekenis van kenniskringen voor de professionele ontwikkeling van lerarenopleiders. Tijdschrift voor lerarenopleiders 36 (1), pp 29-42

Jurriën Dengerink, Mieke Lunenberg & Quinta Kools (2015) What and how teacher educators prefer to learn, Journal of Education for Teaching: International research and pedagogy, 41:1, 78-96, DOI: 10.1080/02607476.2014.992635

Quinta Kools, Rita Schildwacht, Marije Veraa, Marly Gootzen, Marina Bouckaert-den Draak, Audrey Seezink (2015). Becoming a teacher educator: experiences with a special induction programme for beginning teacher educators. In: Piedade Vaz-Rebelo, Anja Swennen, Michal Golan, Marcel van der Klink, Corinne van Velzen, Margarida Pedroso de Lima, Jean Vermel, Carlos Barreira, Teresa Pessoa, & Celeste Gomes (eds) Professional Development of Teacher Educators: Bringing Together Policy, Practice and Research. Proceedings of the 4th ATEE Winter Conference. ATEE (association for Teacher Education Europe), 2015, Brussel, Belgium, p7-16

Marcel van der Klink, Quinta Kools, Gilada Avissar, Simone White, Tetsuhito Sakata (2015). An international exploration on professional development of experienced teacher educators: how do they keep up? In: Piedade Vaz-Rebelo, Anja Swennen, Michal Golan, Marcel van der Klink, Corinne van Velzen, Margarida Pedroso de Lima, Jean Vermel, Carlos Barreira, Teresa Pessoa, & Celeste Gomes (eds) Professional Development of Teacher Educators: Bringing Together Policy, Practice and Research. Proceedings of the 4th ATEE Winter Conference. ATEE (association for Teacher Education Europe), 2015, Brussel, Belgium, p17-30

Quinta Kools, Marly Gootzen, Maurice Schols, Rita Schildwacht, Marina Bouckaert-den Draak (2015). Professional development of teacher educators through informal learning. In: Piedade Vaz-Rebelo, Anja Swennen, Michal Golan, Marcel van der Klink, Corinne van Velzen, Margarida Pedroso de Lima, Jean Vermel, Carlos Barreira, Teresa Pessoa, & Celeste Gomes (eds) Professional Development of Teacher Educators: Bringing Together Policy, Practice and Research. Proceedings of the 4th ATEE Winter Conference. ATEE (association for Teacher Education Europe), 2015, Brussel, Belgium, p 31-40

Publicaties 2014

Véronique van de Reijt & Quinta Kools (2014). Groeien in de beroepsrol als lerarenopleider. Presentatie op VELON-congres 2014

Quinta Kools (2014). Onderzoekend professionaliseren. Bijdrage aan een symposium op VELON-congres 2014, Zwolle

Quinta Kools, Jurrien Dengerink (2014). Wat en hoe (willen) ervaren lerarenopleiders leren? Bijdrage aan symposium op VELON congres 2014, Zwolle

Fer Boei, Martijn Willemse, Gerda Geerdink, Quinta Kools en Haske van Vlokhoven.(2014) De onderzoeksrol van lerarenopleiders in internationaal perspectief. Tijdschrift voor Lerarenopleiders 35 (2), 35-44.

Quinta Kools (2014). Inzicht in professionalisering. Vier jaar lectoraatonderzoek naar professionalisering van leraren en lerarenopleiders. Fontys Lerarenopleiding Tilburg.

Quinta Kools (2014). Werkenderwijs professionaliseren. Inzichten uit het lectoraat ‘professionaliteit van de beroepsgroep leraren en lerarenopleiders. in: Ellen Klatter en Quinta Kools (2014) (eds). Inspiratiebundel Lectoraten Educatie Fontys. Eindhoven, Fontys Hogescholen.

Kools, Q & Mathijsen, I (2014). Beoordelen van praktijkonderzoek’. in: Toetsen in het Hoger Onderwijs. Berkel, van, H. Bax, A, Joosten-ten Brinke, D (red) (2014). Houten, Bohn, Stafleu, van Loghum. Derde, geheel herziene druk.

Publicaties 2013

Vlokhoven, H. van, Kools, Q., Geerdink, G., Boei, F., & Willemse, T.M., (2013) Lerarenopleiders professionaliseren zich in het doen en begeleiden van onderzoek. Tijdschrift voor lerarenopleiders 34 (4), pp 57-72.

Kools, Quinta (2013). Ongemerkt professionaliseren: je leert meer dan je denkt! Tijdschrift voor lerarenopleiders 34 (4), pp 73-84.

Ilona Mathijsen en Quinta Kools (2013). Teacher educators about the quality of student teachers’ practitioner research projects. Paper presented at the European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL)-conference, Biel/Bienne, Switzerland, November 2013

Kennedy Tielman, Quinta Kools en Perry den Brok (2013). Professional development of teachers using a research based approach to clarify their challenges in multicultural classrooms: a case study of Duthc senior secondary vocational education. Paper presented at the European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL)-conference, Biel/Bienne, Switzerland, November 2013

Quinta Kools & Anne Kerkhoff (2013). Data team as a means of school development. paper presented at the European Association for Practitioner Research on Improving Learning (EAPRIL)-conference, Biel/Bienne, Switzerland, November 2013

Quinta Kools workshop ‘professional development through informal learning’ workshop at pre-conference at the Annual Conference of the Association of Teacher Educators Europe (ATEE), Halden, Norway, August 2013.

Quinta Kools, Véronique van de Reijt The Use of the Professional Standard as a Tool for Professional Development Paper presented at the Annual Conference of the Association of Teacher Educators Europe (ATEE), Halden, Norway, August 2013.

Quinta Kools en Rita Schildwacht (2013) Ervaringen met een inductietraject voor beginnende lerarenopleiders. Tijdschrift voor Lerarenopleiders, 34 (2), pp 29-32

Boei, F., Geerdink, G., Kools, Q., Vlokhoven, H. van., & Willemse, M. (Aug 2013). ‘The Development of Teacher educators’ role as Researcher in New Universities’. Paper presented at the Annual Conference of the Association of Teacher Educators Europe (ATEE), Halden, Norway, August 2013.

Boei, F., Geerdink, G., Kools, Q., Vlokhoven, H. van., & Willemse, M. (April, 2013). ‘The Development of Teacher educators’ role as Researcher in New Universities’. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, San Francisco, April 2013. Part of symposium: The Professionalism of Teacher Educators: Their Roles and their Professional Development.

Castelijns, J. M. Vermeulen en Q. Kools (2013). Collective learning in primary schools and teacher education institutes. Journal of Educational Change, Springer Science & Business BV. DOI 10.1007/s10833-013-9209-6

Quinta Kools, Veronique van de Reijt, Marly Gootzen, Rita Schildwacht (2013). Professionaliseren in je werk? Lerarenopleiders maken er werk van!. Symposium op het VELON-congres, 12 maart 2013, Groningen.

Publicaties 2012

Quinta Kools (2012) Praktijkonderzoek in de lerarenopleiding: voorbereiding op later? in Jacqueline van Swet en Anouke Bakx (red) (2012) Praktijkgericht Onderzoek in de lerarenopleidingen: inspireren en kennis delen. Fontys Hogescholen.

Quinta Kools (2012), Learning about informal professional development: profits for participants and research. Workshop op EAPRIL conferentie, in Jyvaskyla, 28-30 november 2012, Finland

Quinta Kools (2012). Praktijkonderzoek doe je samen! In: Bolhuis, S. en Q. Kools (samenstellers) (2012). 'Praktijkonderzoek als professionele leerstrategie in onderwijs en opleiding.' Online publicatie, Fontys Hogescholen, Tilburg.

Quinta Kools (2012). Betrekken van belanghebbenden bij praktijkonderzoek. In: Bolhuis, S. en Q. Kools (samenstellers) (2012). 'Praktijkonderzoek als professionele leerstrategie in onderwijs en opleiding.' Online publicatie, Fontys Hogescholen, Tilburg. (www.hbo-kennisbank.nl)

Bolhuis, Sanneke en Quinta Kools (2012). De rol van leidinggevenden in praktijkonderzoek in onderwijs en opleiding. In: Bolhuis, S. en Q. Kools (samenstellers) (2012). 'Praktijkonderzoek als professionele leerstrategie in onderwijs en opleiding.' Online publicatie, Fontys Hogescholen, Tilburg. (www.hbo-kennisbank.nl)

Bolhuis, Sanneke en Quinta Kools (samenstellers) (20112). 'Praktijkonderzoek als professionele leerstrategie in onderwijs en opleiding.' Online publicatie, Tilburg: Fontys Hogescholen (www.hbo-kennisbank.nl)

Marjan Vermeulen, Jos Castelijns, Quinta Kools & Bob Koster (2012): Measuring
student teachers’ basic psychological needs, Journal of Education for Teaching: International research and pedagogy, Vol 38, n04, October 2012, p453-468
To link to this article: http://dx.doi.org/10.1080/02607476.2012.688556

Quinta Kools (2012) Professionaliseren doe je samen. Van 12 tot 18. Vakblad voor voortgezet onderwijs. September 2012, p 22-23

Quinta Kools (2012). Ongemerkt Professionaliseren?! Over informeel leren en hoe de school daarin kan ondersteunen. Vector 2012, nr 19, p 21-23

Quinta Kools, Marly Gootzen, Maurice Schols, Rita Schildwacht, Marina Bouckaert-den Draak (2012). Professional development of teacher educators through informal learning. Round table presentatie op de EARLI-sig 14, Antwerpen, 22-24 augustus 2012

Marcel van der Klink, Quinta Kools, Gilada Avissar, Tetsuhito Sakata, Simone White (2012). Professional development of teacher educators: Findings from an explorative international study among teacher educators. presentatie op conferentie ATEE, april 2012 Coimbra, Portugal

Quinta Kools, Rita Schildwacht, Marije Veraa, Marly Gootzen (2012). Becoming a teacher educator: experiences with a specific induction period for beginning teacher educators. Presentatie op conferentie ATEE, april 2012 Coimbra, Portugal

Quinta Kools, Marly Gootzen, Maurice Schols, Rita Schildwacht, Marina Bouckaert-den Draak (2012). Professional development of teacher educators through informal learning. Presentatie op conferentie ATEE, april 2012 Coimbra, Portugal

Quinta Kools, Annette Lievaart en Carla van Oorschot. Aandacht voor de begeleiding van beginnende lerarenopleiders. Presentatie op VELOV-congres Antwerpen

Marije Veraa en Quinta Kools (2012) De overgang van leren naar werken in het onderwijs. presentatie op VELOV-congres Antwerpen

Jurrien Dengerink, Ko Melief, Mieke Lunenberg, Quinta Kools (2012). Professionaliseringsbehoeften van lerarenopleiders: wat en hoe willen we leren? Presentatie op VELOV-congres Antwerpen

Publicaties 2011

Quinta Kools en Desiree Joosten-ten Brinke (2011) Lectoraten op dreef. Vector Magazine nr 17, p 17-18, 2001. Fontys Hogescholen.

Quinta Kools en Sanneke Bolhuis (2011). How to integrate practitioner research into teachers’ daily practice? Presentatie op de conferentie van EAPRIL, 23-25 november 2011, Nijmegen.

Marly Gootzen, Quinta Kools en Saskia Brand-Gruwel (2011). Learning activities of student-teachers during action research. Presentatie op de conferentie van EAPRIL, 23-25 november 2011, Nijmegen

Jos Castelijns, Bob Koster en Quinta Kools (2011). Onderwijs is van ons. Collectief leren in school en opleiding. Interactum lectoraat kantelende kennis.

Simone White, Marcel van der Klink, Quinta Kools, Gilada Avissar & Tetsuhito Sakata (2011). Professional Development of Teacher Educators: What do they do? Findings from an explorative international study among teacher educators. Presentation at the 36th annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe (ATEE), august 2011, Riga, Latvia.

Q. Kools, J. Dengerink, K, Melief & M. Lunenberg (2011). Professional development activities of teacher educators. Presentation at the 36th annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe (ATEE), august 2011, Riga, Latvia.

Quinta Kools (2011). Professionalisering door lerarenopleiders: uitkomsten van een quickscan naar professionele ontwikkeling. Lectoraat ‘professionaliteit van leraren en lerarenopleiders, Fontys Lerarenopleiding Tilburg. Interne rapportage, Juli 2011

Rita Schildwacht, Marije Veraa en Quinta Kools (redactie (2011). Verkenning opbrengsten traject Begeleiding Beginnende Lerarenopleiders FLOT 2010-2011. Intern rapport, Fontys Lerarenopleiding Tilburg, juni 2011.

Quinta Kools, Koster, Bob , Jos Castelijns, Jeannette Geldens, Marjan Vermeulen (2011). ‘Studying processes of collective learning of teachers in primary schools’, paper presented at the annual conference of the American Educational Research Association (AERA), New Orleans, April 8-12 2011.

Vermeulen, Marjan, Quinta Kools (2011) ‘Exploring teachers’ views on learning together: are there differences between types of education?’ paper presented at the annual conference of the American Educational Research Association (AERA), New Orleans, April 8-12 2011.

Quinta Kools (2011). Professionele ontwikkeling van ervaren lerarenopleiders in internationaal perspectief. Presentatie op de VELON/VELOV conferentie ‘Het glazen huis’ te Noordwijkerhout, 14/15 maart 2011

Sanneke Bolhuis, Quinta Kools en Annet te Lindert (2011). “Praktijkonderzoek in de praktijk?” Presentatie op de VELON/VELOV conferentie ‘Het glazen huis’ te Noordwijkerhout, 14/15 maart 2011

Quinta Kools, Bob Koster, Jeannette Geldens, Jos Castelijns (2011). ‘Help, we gaan samen leren! een instrument om onderwijs op de pabo te verbeteren’. Presentatie op de VELON/VELOV conferentie ‘Het glazen huis’ te Noordwijkerhout, 14/15 maart 2011

M. Lunenberg, K. Melief, J. Dengerink, Q.Kools, F. Korthagen, B. Koster, J. Geursen, M. van Rijswijk, Q. van Meer, J. Smits (2011). “Professionaliseringsbehoeften en opleidingstrajecten. Wat zijn betekenisvolle opleidingsarrangementen voor lerarenopleiders?” Ronde tafel discussie op de VELON/VELOV conferentie ‘Het glazen huis’ te Noordwijkerhout, 14/15 maart 2011

Kools, Quinta (2011). Evaluatie pilot ‘werken zonder uren’. Interne rapportage. Tilburg: FLOT

Kools, Quinta (2011). Future proof. Professionaliteit van leraren en lerarenopleiders. Lectorale rede Fontys Lerarenopleiding Tilburg. Fontys, Eindhoven.

Publicaties 2010

Kools, Quinta en van de Sande, Rutger (redactie (2010) Wat werkt? Evaluatie van maatregelen van het Hooghuis in het project talentencampus. Interne rapportage, Het Hooghuis/FLOT, Tilburg/Oss

Jos Castelijns, Bob Koster, Quinta Kools, Jeannette Geldens (2010). Tools for practice and theory: how to monitor collective learning in schools. Paper presented at the EAPRIL conference, Lisbon, November 2010.

Kools, Q., White, S. & Van der Klink, M. (2010). Experienced Teacher Educators and their Professional Learning. Presentatie gehouden voor leden van de RDC Professional Development of Teacher Educators op de ATEE Conferentie, 28 augustus 2010 te Budapest

Jos Castelijns, Quinta Kools en Bob Koster (2010). ‘Ik heb het gevoel dat je echt naar ons luistert. Over onderzoek door groepleiders samen met hun kinderen’. Mensenkinderen, p 10-12, jrg 25, nr 120, januari 2010

Publicaties 2009

Kools, Q. (2009) ‘wat levert het doen van praktijkonderzoek op voor docenten? Praktijkervaringen uit begeleidingstrajecten’. In: Bolhuis, S, P. Leenheer en G. van Luin (red) ‘Dat zoeken we zelf uit. Over onderzoek in de school door docenten, teamleiders en (midden)management. MESO focus, Kluwer, Alphen aan den Rijn.

Kools, Quinta en Rutger van de Sande (2009). You’ve got Talent. Onderzoek naar het project talentencampus in het Hooghuis en ROC de Leijgraaf. Interne rapportage, Het Hooghuis/FLOT, Tilburg/Oss

Quinta Kools (2009) ‘Onderzoekend innoveren: een samenwerkingstraject van Het Hooghuis/De Leijgraaf en het lectoraat van FLOT’ Vector magazine voor onderwijs nr 9, 2009

Quinta Kools (2009) Terugblik op onderzoekdag ‘Ons werk, werkt het?’ Vector magazine voor onderwijs nr 10, 2009

Kools, Q en S. Bolhuis (2009), Evaluatie vernieuwingen Flankerend onderwijs en studieloopbaanbegeleiding voor eerstejaars studenten van FLOT, studiejaar 2008-2009. Intern rapport FLOT, Tilburg

Kools, Q en M. Gootzen (2009). Verslag verkenning opbrengsten intervisiegroep Hervion. Intern rapport FLOT, Tilburg.

Publicaties Quinta Kools

De publicaties zijn in te zien via de Fontys Publicatiebank.