Het schoolvak

Flot_0052-1.jpg

Hoe we studenten kunnen helpen op de werkplek om hun lesgeven in het vak te verbeteren en te verdiepen, is in een aantal onderzoeken uitgewerkt. Mieke van Hout heeft handvatten ontwikkeld gericht op het voeren van een begeleidingsgesprek tussen stagebegeleider en student. Anne Brand heeft gekeken of studenten vakdidactische theorie gebruiken bij de voorbereiding en uitvoering van hun lessen. Uwe Krause gaat dieper in op het verschijnsel ‘vakdidactisch netwerk’.


Het verbinden van theorie en praktijk

Mieke van Hout-van Dijk, Fioretti College
E-mail:MHO@fioretticollege.nl

Klik hier voor de samenvatting
Klik hier voor het onderzoeksverslag

Lesvoorbereiding vanuit vakdidactische netwerken

Anne Brand, Fontys Lerarenopleiding Tilburg
E-mail:a.brand@fontys.nl

Klik hier voor de samenvatting
Klik hier voor het complete onderzoeksverslag

Vakdidactische netwerken

Uwe Krause, Fontys Lerarenopleiding Tilburg
E-mail: u.krause@fontys.nl

Klik hier voor de samenvatting

Onderzoeken lectoraat Werkplekleren

Klik hier

Onderzoek: De leraar als persoon

Klik hier

Onderzoek: De onderzoekende houding

Klik hier