Deze school werd streng en strikt - en een stuk beter.

NRC Handelsblad
Door Juliette Vasterman
27 januari 2017; Binnenland pag. 8 en 9
Interview Hans Huizer; Schooldirecteur Johan de Witt Scholengroep

De scholen van deze organisatie staan in de Haagse Schilderswijk. Ze hebben moeilijke jaren gehad: zwakke beoordelingen door de inspectie, een dalend leerlingenaantal (van 2400 naar 1900). De scholen leken meer op een zorginstelling: weinig lesgeven en veel aandacht voor de problemen van de leerlingen. Hans Huizer heeft met succes een aantal belangrijke wijzigingen doorgevoerd, zoals:
• De vijf locaties kregen één naam, één beleid, en dus meer eenheid.
• Leerlingen nemen verplicht hun boeken mee naar huis, zodat ze hun huiswerk kunnen maken
• Bedrijfskleding (en daarmee uitstraling) voor medewerkers van de beveiliging, receptie, conciërge.
• Problemen van leerlingen zijn voor de orthopedagoog en maatschappelijk werker; en indien nodig voor de hulpverlening buiten school.
• Kunst en cultuur wordt binnen school aangeboden: professionals van museum, theater en filmhuis geven les op school.