Studenten hebben (goede) ideeën over samenwerken

De gemeente Amsterdam organiseerde samen met de Kinderombudsman Amsterdam en de Amsterdamse mbo-instellingen deze conferentie waar 100 studenten en 35 docenten aan deelnamen. De conferentie leidde tot een aantal aanbevelingen, ook over samenwerken:

• Studenten willen gehoord en gewaardeerd worden. Niet alleen door hun mentor en docenten, maar ook door de conciërge, medewerkers van de receptie.
• Zet social media in (Skype, Houseparty) voor tussentijds contact tussen student en mentor.
• Organiseer overstijgende activiteiten op locaties waar meerdere opleidingen samenwerken. Zo voorkom je dat er eilandjes ontstaan.
• Organiseer feedback van studenten naar docenten en de organisatie (betrek hen bij sollicitaties, gebruik apps voor feedback van studenten etc.)
• Zorg voor goede stagebegeleiding. Bij conflicten trekt de stagebegeleider soms één lijn met het stagebedrijf, studenten ervaren soms discriminatie bij het vinden van een stageplek.