Professionele Werkplaatsen van Fontys Paramedisch

Een Professionele Werkplaats bestaat uit een duurzaam samenwerkingsverband tussen Fontys en een publieke of private organisatie en vindt plaats binnen de beroepspraktijk. Hier leren en werken professionals, studenten, docenten en andere betrokkenen samen aan onderzoeks- en innovatieprojecten om de zorg te verbeteren. Het lerend en onderzoekend samenwerken zorgt voor continue ontwikkeling binnen de beroepspraktijk.

Samen werken

Ben jij partner in de zorg?

De Professionele Werkplaatsen dragen bij aan de zorg van morgen. Staat jouw organisatie open voor een duurzaam samenwerkingsverband?

Meer informatie voor organisaties

Onze samenwerkingspartners

Steeds meer zorginstellingen ontdekken de meerwaarde van Professionele Werkplaatsen en werken samen met Fontys Paramedisch als partner in paramedische zorg. Laat je informeren en inspireren door mooie voorbeelden van onze Professionele Werkplaatsen!

Meer informatie over onze samenwerkingspartners
Placeholder for Fontys video
In een PW doe je extra ervaring op, nog meer dan in een reguliere stage. Mij bracht dit net dat beetje extra zelfverzekerdheid als zorgprofessional.
Alumni / Oud student

Ontwikkeling van Professionele Werkplaatsen

Doelen en de onderzoeks- en innovatieagenda komen tot stand in samenwerking met het werkveld. De vragen uit de praktijk vertalen we in praktijkgericht onderzoek. De uitkomsten hiervan leiden tot verbetertrajecten en innovatieve werkwijzen. Het onderzoek levert een bijdrage aan een leercultuur waarbij iedereen een kritische en reflectieve beroepshouding ontwikkelt.

Neem voor meer informatie contact met ons op!

praktijkleren-paramedisch@fontys.nl