Dé Studentondernemers


r
E-Commerce
Wil jij ook gebruik maken van de Student-ondernemersregeling?
Maak gebruik van de regeling en combineer je studie met je eigen onderneming!
Meld je aan!Bewar Kochar & Nicky Kulenhirarajah
Onderneming: Belenthi

Rik Jansen
Onderneming: Havlu

Niels Klomp
Onderneming: Findbe

Fashion & Beauty
Events & Leisure
Dani Plummen
Onderneming: D99 en Schijnheilig Events

Website- & app ontwikkeling
Fons van den Oever
Onderneming: Studio Veljet

Techniek
Marnix Maijers
Onderneming: Cubed Creations B.V.

Farzam Madani
Onderneming: Teqvisor

Mateusz Ulas
Onderneming: Expeditious Software

De muzikale ambities van Carola Music
Lees meerVan maaltijdbezorger naar vegetarische bezorgservice
Lees meerGezondheid & Sport
Horeca
Job van den Biggelaar
Onderneming: Lime Bro's



Transport & Logistiek
Beeld & Design
Online Marketing
Benieuwd naar onze alumni studentondernemers?
Bekijk deze pagina-
Chaymae Chamsi
Chaymae Chamsi
Studie: International Business
Onderneming: Takschita RoyalTakschita Royal is a small company that designs, sells and rents traditional Moroccan clothing and accessories with modern touches for women, men and children.
In 2017, the founder Chaymae Chamsi discovered a gap in the market through her own experience. Unfortunately, she and her family couldn't find suitable clothes for her cousin's wedding in morocco. Then they had to go to Morocco to have their clothes made to measure. That's how Chaymae met her tailor. Together they came up with all kinds of ideas. But the catch in the whole story was that Chaymae was only 16 at that time. So she had to wait another 2 years to officially become an Entrepreneur.
On her 18th birthday in November 2020, she registered her business and began to take off. First online and at home and then when she noticed that it was getting bigger and bigger she decided to rent a shop in September 2021. On 22.10.2021 she had her grand opening in Kaarst. Half a year later she expanded the shop from 60m^2 to 120m^2.
Customers reach out to Chaymae to find their perfect dress. She offers dresses in every size and budget. Different colours and a high variation in designs. But that is not the only thing. The advisory she offers is one of her main unique selling Points. 90% of the customer, that visit the store, tell her that they are missing the advisory in other stores. Especially in a store with high variations, it is important to guide the customer. They help them to find what they are looking for. And she takes time for them on average 1,5hrs per customer.
Now the story may sound perfect. But it is not. Because some problems arise over time. With time Chaymae recognized that the profit margin is too small. And you don't see any real profits yet. This is a point that Chaymae has to keep an eye on. It's not too dramatic yet. But it will get harder and harder in the future. The key to success is the clients and more structured financial planning. She has to weigh the opportunity costs and see what works best now.
Chaymae has her hands full with that now. And she hopes that she will be able to create the perfect plan during her internship at her own company. -
Chris Joosten
Chris Joosten
Studie: Bedrijfsmanagement BMKB
Onderneming: Studio MontonEen eigen designstudio die zich focust op verlichting, maar ook andere meubelstukken als salontafels verkoopt. Zo laat Studio Monton zich op een eerste blik omschrijven. Maar wie verder kijkt ziet een uniek concept waarbij de klant zijn eindproduct zelf samen kan stellen, om zelf een uniek meubelstuk te creëren.
Chris Joosten richtte zo’n twee jaar geleden Studio Monton op, zijn debuut in de branche kwam voort vanuit zijn nabije omgeving. “Mijn ouders hebben een zaak in verschillende lampen, dus daar komt eigenlijk mijn interesse in verlichting vandaan. Zo ben ik er een beetje ingerold en heb ik Studio Monton opgericht. Je zou dus kunnen zeggen dat ik uit een ondernemersgezin kom. Daarom heb ik ook gekozen voor mijn opleiding, Bedrijfsmanagement Midden- en Kleinbedrijf (BMKB). Mijn studie sluit perfect aan op de branche waarin mijn bedrijf zich bevindt.” Het concept van Studio Monton gaat volgens Chris tegen de heersende trends in. “Het idee voor Studio Monton is een jaar of twee geleden ontstaan. Na een tijdje op de bestaande markt rondgekeken te hebben zag ik eigenlijk vooral heel veel van hetzelfde. Het aanbod van lampen was 9 van de 10 keer in het zwart. Dat is natuurlijk een veilige keuze, maar van mij mag er wel wat meer kleur in gebracht worden. Natuurlijk bieden wij onze lampen ook in het zwart aan, maar ons aanbod gaat verder dan dat.”
Buiten een ruim aanbod aan verschillende modellen verlichting, heeft Studio Monton nog een uniek aspect. Eén van hun slogans is Explore the designer within you. Chris: “Dat heeft alles te maken met het feit dat de klant een vrije keuze krijgt om te combineren met verschillende kleuren en vormen. Dat zorgt ervoor dat je op een gemakkelijke manier een geheel eigen lamp of meubelstuk kunt creëren.”
Naast originaliteit, is Studio Monton een duurzaam bedrijf, legt Chris uit. “Wij maken zoveel mogelijk gebruik van gerecyclede materialen. Zo is ons staal voor tachtig procent hergebruikt, dat is het maximale wat je kunt krijgen. Verder zijn het uiteraard producten die lang mee moeten gaan, en wordt er zoveel mogelijk in Nederland, of anders binnen Europa gemaakt.”
-
Joep van Geel
Joep van Geel
Studie: Bedrijfsmanagement BMKB
Onderneming: Restaurant LOVAIn 2018 begon Joep zijn eerste bijbaan als afwasser bij restaurant D’n Halder. Het liefst wilde hij hier zoveel mogelijk werken om meer te leren. De horeca trok hem erg de aandacht. Hij groeide door naar de keuken en later ook naar bediening. Dat is ook wat hij wilde, van alle facetten thuis zijn. Helaas stopte deze leuke bijbaan naar ruim 4 jaar voor hem in december 2021, maar voor elke deur die dicht gaat, gaat soms een poort open. Dit was het geval voor Joep. De oude eigenaar van het restaurant gaat een nieuwe weg in: kleiner, belevenis, toegankelijk, gastvrij. Hier ontstaat LOVA waarin Joep mede-eigenaar wordt en de komende jaren veel gaat leren en zal gaan groeien op alle vlakken.
Dit alles kan Joep niet alleen, dus zal Randy hebben de komende jaren veel gaan leren. Randy heeft restaurant d’n halder 25 jaar gedraaid. Hij begon op jonge leeftijd met zijn ouders en heeft dit toen naar zijn eigen hand gezet. Met de kennis en ervaring die Randy heeft hebben ze er het volle vertrouwen.
Restaurant LOVA ligt in het dorp Hoeven. LOVA heeft plaats voor +/- 35 couverts en is vooral gericht op diner. LOVA staat voor de plant die durft te groeien op lava. Ooit kwam het gloeiend heet - 700 graden Celsius - vloeiend uit een vulkaan. En nu groeit er een plant op vulkanische lava! Een bijzondere natuurlijke combinatie. De plant ‘omarmt’ de lava met de wortels. De lavasteen biedt houvast en geeft vocht en voeding.
Durven ondernemen en durven groeien. In de tijd waarin dat niet vanzelfsprekend is. We wortelen ons opnieuw in de plaats Hoeven. We omarmen en voelen ons omarmd door onze gasten die ons houvast bieden en energie geven. We gaan het samen doen, met u en ons team.
LAAT ETEN EN DRINKEN VLOEIEN, ZODAT LOVA KAN GROEIEN!
Momenteel wordt er flink verbouwd bij LOVA en is alles in volle gang. De planning is dat LOVA eind augustus open kan voor gasten.
-
Leon Walther
Leon Walther
Studie: International Business
Onderneming: Mirela WaltherThe company 'Mirela Walther' is a manufacturer and seller of high fashion and pret porter clothing, which is led by the founder Leon Walther, who named the company after his mother, from whom he learned the passion for designing and tailoring. Leon Walther finished his seventh semester in international business at Fontys in Venlo and will do his internship just like his previous internship in his own company. The company is based on three pillars, which are music, art and architecture. These three elements are reflected in the video projects of the commercials as well as in the fashion itself. In its first year, the company was able to dress artists such as Giveon, Lil Yachty, Jeremih, Bryson Tiller and Tyla Yaweh, building the company's marketing. For the coming fiscal year, the company aims to create more collaborations for new collections and establish a foothold in the United States of America.
In addition to artists from the music industry, collaborations with famous athletes and people from other areas of the entertainment industry are also planned.
-
Rozan Knapen
Rozan Knapen
Studie: Communicatie IEMES
Onderneming: Herberg In den BockenreyderRozan Knapen is mede-eigenaar van Herberg In den Bockenreyder! Midden op De Utrecht, alleen bereikbaar via zandweggetjes, ligt het gezellige café met groot terras wat ik samen met mijn familie en personeel run. Het kleine cafeetje bestaat al zeker 100 jaar en hoe het vroeger een stille knip was is het nu een bruisend bedrijf waar vele fietsers en wandelaars komen. In de weekeinden is de Bockenreyder tot 's nachts open. In de kleine herberg kruipen mensen dan gezellig aan een tafeltje om wat te drinken en te eten, en 's winters warmen de gasten zich op bij een knapperend haardvuur en kruipen ze dicht bij de kachel. Er staat een kapschuur die net zo veel sfeer ademt als het aloude cafeetje waar winters vele gasten kunnen zitten en regelmatig feestjes worden gegeven.
Voor veel Brabanders is Den Bockenreyder op Landgoed De Utrecht een begrip. Maar voor wie van ver komt en De Utrecht wil verkennen kan bij de Bockenreyder naar een wandelkaart van de omgeving vragen, dwalen langs de vennen, door bos en hei om vervolgens in Den Bockenreyder van een welverdiende uitsmijter te genieten.
Het bedrijf is al meerdere generaties in de familie en zo is Rozan er ook in terecht gekomen. Het begon in de afwas en de bediening loopt zij het laatste jaar mee met alles regelen rondom de horeca onderneming, de afwisseling in het werk spreekt haar enorm aan. Het ene moment is ze bezig met de gasten en het andere moment is ze bezig met verbeteringen achter de schermen. Op deze manier is zij haar communicatie opleiding gaan combineren met haar eigen onderneming.
De charme van het bedrijf is de ouderwetse uitstraling maar ze vindt het leuk om zich bezig te houden met het moderniseren achter de schermen en nadenken over toekomstplannen van het bedrijf. Het lijkt haar leuk om in contact te komen met andere jonge ondernemers die een rol hebben in een familiebedrijf.