Dé Studentondernemers

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Pollex

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

FAVV

r

E-Commerce

Wil jij ook gebruik maken van de Student-ondernemersregeling?

Maak gebruik van de regeling en combineer je studie met je eigen onderneming!

Meld je aan!

Bewar Kochar & Nicky Kulenhirarajah

Onderneming: Belenthi

Sfeerafbeelding Fontys

Rik Jansen

Onderneming: Havlu

Sfeerafbeelding Fontys

Niels Klomp

Onderneming: Findbe

Sfeerafbeelding Fontys

Fashion & Beauty

Events & Leisure

Dani Plummen

Onderneming: D99 en Schijnheilig Events

Sfeerafbeelding Fontys

Techniek

Marnix Maijers

Onderneming: Cubed Creations B.V.

Sfeerafbeelding Fontys

Farzam Madani

Onderneming: Teqvisor

Sfeerafbeelding Fontys

Mateusz Ulas

Onderneming: Expeditious Software

Sfeerafbeelding Fontys

Nooit meer wachten op een perfect getapt festivalbiertje

Lees meer

De muzikale ambities van Carola Music

Lees meer

Van maaltijdbezorger naar vegetarische bezorgservice

Lees meer

Gezondheid & Sport

Horeca

Job van den Biggelaar

Onderneming: Lime Bro's

Sfeerafbeelding Fontys

Video Carola Music

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Carola Music

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Onderdeelpro

Transport & Logistiek

Beeld & Design

Online Marketing

  • Chaymae Chamsi

    Chaymae Chamsi
    Studie: International Business
    Onderneming: Takschita Royal

    Takschita Royal is a small company that designs, sells and rents traditional Moroccan clothing and accessories with modern touches for women, men and children.

    In 2017, the founder Chaymae Chamsi discovered a gap in the market through her own experience. Unfortunately, she and her family couldn't find suitable clothes for her cousin's wedding in morocco. Then they had to go to Morocco to have their clothes made to measure. That's how Chaymae met her tailor. Together they came up with all kinds of ideas. But the catch in the whole story was that Chaymae was only 16 at that time. So she had to wait another 2 years to officially become an Entrepreneur.

    On her 18th birthday in November 2020, she registered her business and began to take off. First online and at home and then when she noticed that it was getting bigger and bigger she decided to rent a shop in September 2021. On 22.10.2021 she had her grand opening in Kaarst. Half a year later she expanded the shop from 60m^2 to 120m^2.

    Customers reach out to Chaymae to find their perfect dress. She offers dresses in every size and budget. Different colours and a high variation in designs. But that is not the only thing. The advisory she offers is one of her main unique selling Points. 90% of the customer, that visit the store, tell her that they are missing the advisory in other stores. Especially in a store with high variations, it is important to guide the customer. They help them to find what they are looking for. And she takes time for them on average 1,5hrs per customer.

    Now the story may sound perfect. But it is not. Because some problems arise over time. With time Chaymae recognized that the profit margin is too small. And you don't see any real profits yet. This is a point that Chaymae has to keep an eye on. It's not too dramatic yet. But it will get harder and harder in the future. The key to success is the clients and more structured financial planning. She has to weigh the opportunity costs and see what works best now.

    Chaymae has her hands full with that now. And she hopes that she will be able to create the perfect plan during her internship at her own company.

  • Chris Joosten

    Chris Joosten
    Studie: Bedrijfsmanagement BMKB
    Onderneming: Studio Monton

    Een eigen designstudio die zich focust op verlichting, maar ook andere meubelstukken als salontafels verkoopt. Zo laat Studio Monton zich op een eerste blik omschrijven. Maar wie verder kijkt ziet een uniek concept waarbij de klant zijn eindproduct zelf samen kan stellen, om zelf een uniek meubelstuk te creëren. 

    Chris Joosten richtte zo’n twee jaar geleden Studio Monton op, zijn debuut in de branche kwam voort vanuit zijn nabije omgeving. “Mijn ouders hebben een zaak in verschillende lampen, dus daar komt eigenlijk mijn interesse in verlichting vandaan. Zo ben ik er een beetje ingerold en heb ik Studio Monton opgericht. Je zou dus kunnen zeggen dat ik uit een ondernemersgezin kom. Daarom heb ik ook gekozen voor mijn opleiding, Bedrijfsmanagement Midden- en Kleinbedrijf (BMKB). Mijn studie sluit perfect aan op de branche waarin mijn bedrijf zich bevindt.” Het concept van Studio Monton gaat volgens Chris tegen de heersende trends in. “Het idee voor Studio Monton is een jaar of twee geleden ontstaan. Na een tijdje op de bestaande markt rondgekeken te hebben zag ik eigenlijk vooral heel veel van hetzelfde. Het aanbod van lampen was 9 van de 10 keer in het zwart. Dat is natuurlijk een veilige keuze, maar van mij mag er wel wat meer kleur in gebracht worden. Natuurlijk bieden wij onze lampen ook in het zwart aan, maar ons aanbod gaat verder dan dat.” 

    Buiten een ruim aanbod aan verschillende modellen verlichting, heeft Studio Monton nog een uniek aspect. Eén van hun slogans is Explore the designer within you. Chris: “Dat heeft alles te maken met het feit dat de klant een vrije keuze krijgt om te combineren met verschillende kleuren en vormen. Dat zorgt ervoor dat je op een gemakkelijke manier een geheel eigen lamp of meubelstuk kunt creëren.” 

    Naast originaliteit, is Studio Monton een duurzaam bedrijf, legt Chris uit. “Wij maken zoveel mogelijk gebruik van gerecyclede materialen. Zo is ons staal voor tachtig procent hergebruikt, dat is het maximale wat je kunt krijgen. Verder zijn het uiteraard producten die lang mee moeten gaan, en wordt er zoveel mogelijk in Nederland, of anders binnen Europa gemaakt.” 

  • Joep van Geel

    Joep van Geel
    Studie: Bedrijfsmanagement BMKB
    Onderneming:
    Restaurant LOVA

    In 2018 begon Joep zijn eerste bijbaan als afwasser bij restaurant D’n Halder. Het liefst wilde hij hier zoveel mogelijk werken om meer te leren. De horeca trok hem erg de aandacht. Hij groeide door naar de keuken en later ook naar bediening. Dat is ook wat hij wilde, van alle facetten thuis zijn. Helaas stopte deze leuke bijbaan naar ruim 4 jaar voor hem in december 2021, maar voor elke deur die dicht gaat, gaat soms een poort open. Dit was het geval voor Joep. De oude eigenaar van het restaurant gaat een nieuwe weg in: kleiner, belevenis, toegankelijk, gastvrij. Hier ontstaat LOVA waarin Joep mede-eigenaar wordt en de komende jaren veel gaat leren en zal gaan groeien op alle vlakken. 

    Dit alles kan Joep niet alleen, dus zal Randy hebben de komende jaren veel gaan leren. Randy heeft restaurant d’n halder 25 jaar gedraaid. Hij begon op jonge leeftijd met zijn ouders en heeft dit toen naar zijn eigen hand gezet. Met de kennis en ervaring die Randy heeft hebben ze er het volle vertrouwen.  

    Restaurant LOVA ligt in het dorp Hoeven. LOVA heeft plaats voor +/- 35 couverts en is vooral gericht op diner. LOVA staat voor de plant die durft te groeien op lava. Ooit kwam het gloeiend heet - 700 graden Celsius - vloeiend uit een vulkaan. En nu groeit er een plant op vulkanische lava! Een bijzondere natuurlijke combinatie. De plant ‘omarmt’ de lava met de wortels. De lavasteen biedt houvast en geeft vocht en voeding.  

    Durven ondernemen en durven groeien. In de tijd waarin dat niet vanzelfsprekend is. We wortelen ons opnieuw in de plaats Hoeven. We omarmen en voelen ons omarmd door onze gasten die ons houvast bieden en energie geven. We gaan het samen doen, met u en ons team. 

    LAAT ETEN EN DRINKEN VLOEIEN, ZODAT LOVA KAN GROEIEN! 

    Momenteel wordt er flink verbouwd bij LOVA en is alles in volle gang. De planning is dat LOVA eind augustus open kan voor gasten.  

  • Leon Walther

    Leon Walther
    Studie: International Business
    Onderneming: Mirela Walther

    The company 'Mirela Walther' is a manufacturer and seller of high fashion and pret porter clothing, which is led by the founder Leon Walther, who named the company after his mother, from whom he learned the passion for designing and tailoring. Leon Walther finished his seventh semester in international business at Fontys in Venlo and will do his internship just like his previous internship in his own company. The company is based on three pillars, which are music, art and architecture. These three elements are reflected in the video projects of the commercials as well as in the fashion itself. In its first year, the company was able to dress artists such as Giveon, Lil Yachty, Jeremih, Bryson Tiller and Tyla Yaweh, building the company's marketing. For the coming fiscal year, the company aims to create more collaborations for new collections and establish a foothold in the United States of America.

    In addition to artists from the music industry, collaborations with famous athletes and people from other areas of the entertainment industry are also planned.   

  • Rozan Knapen

    Rozan Knapen
    Studie: Communicatie IEMES
    Onderneming:
    Herberg In den Bockenreyder 

    Rozan Knapen is mede-eigenaar van Herberg In den Bockenreyder! Midden op De Utrecht, alleen bereikbaar via zandweggetjes, ligt het gezellige café met groot terras wat ik samen met mijn familie en personeel run. Het kleine cafeetje bestaat al zeker 100 jaar en hoe het vroeger een stille knip was is het nu een bruisend bedrijf waar vele fietsers en wandelaars komen. In de weekeinden is de Bockenreyder tot 's nachts open. In de kleine herberg kruipen mensen dan gezellig aan een tafeltje om wat te drinken en te eten, en 's winters warmen de gasten zich op bij een knapperend haardvuur en kruipen ze dicht bij de kachel. Er staat een kapschuur die net zo veel sfeer ademt als het aloude cafeetje waar winters vele gasten kunnen zitten en regelmatig feestjes worden gegeven. 

    Voor veel Brabanders is Den Bockenreyder op Landgoed De Utrecht een begrip. Maar voor wie van ver komt en De Utrecht wil verkennen kan bij de Bockenreyder naar een wandelkaart van de omgeving vragen, dwalen langs de vennen, door bos en hei om vervolgens in Den Bockenreyder van een welverdiende uitsmijter te genieten.  

    Het bedrijf is al meerdere generaties in de familie en zo is Rozan er ook in terecht gekomen. Het begon in de afwas en de bediening loopt zij het laatste jaar mee met alles regelen rondom de horeca onderneming, de afwisseling in het werk spreekt haar enorm aan. Het ene moment is ze bezig met de gasten en het andere moment is ze bezig met verbeteringen achter de schermen. Op deze manier is zij haar communicatie opleiding gaan combineren met haar eigen onderneming.  

    De charme van het bedrijf is de ouderwetse uitstraling maar ze vindt het leuk om zich bezig te houden met het moderniseren achter de schermen en nadenken over toekomstplannen van het bedrijf. Het lijkt haar leuk om in contact te komen met andere jonge ondernemers die een rol hebben in een familiebedrijf.