Sprint naar content

Contemporary Music Days - AMPA

Sfeerafbeelding Fontys

In februari stond AMPA’s eerste projectweek van de feestweek centraal, namelijk Contemporary Music Days. In deze week stond hedendaagse muziek centraal. Met partners LeineRoebana, Harmen Fraanje en Asko|Schönberg zijn onze studenten tijdens deze week een intensieve samenwerking aangegaan. Hieronder zie je een klein verslagje van deze week.

Als je aan hedendaagse muziek denkt, denk je aan Harmen Fraanje en Asko|Schönberg. Zet daarbij LeineRoebana die aan interdisciplinariteit werkt, en je hebt de Contemporary Music Days. Wij hadden het geluk dat deze drie grootheden onderdeel waren van AMPA’s Contemporary Music Days. Harmen Fraanje ging aan de slag met studenten van onze jazzafdeling. Centraal in dit project waren eigen composities van de studenten. Leine Roebana nam eerstejaars studenten onder haar hoede en ging aan de slag met de combinatie van ‘spelen & bewegen’. Josef Puglia, concertmeester van Asko|Schönberg organiseerde een project voor zowel vioolstudenten van AMPA, onze violisten van de Young Musician-opleiding en vioolstudenten van Fontys Master of Music. Deze verschillende studenten gingen aan de slag met de duetten van Berio, een hedendaagse componist Hij experimenteerde veel met 20eeuwse muziek. Alle drie de projecten resulteerde in een mooie eindpresentatie later in de week.

Naast de projecten werden er ook diverse concerten georganiseerd, waaronder ‘Carnets du Voyage’, ‘Made in T’, ‘Rhythm is it' en 'Jazzsession in Paradox’. Kortom, een inspirerende projectweek waar we met veel plezier en voldoening op terugkijken.

Bekijk hier de aftermovie.