Darling project FHK 'One of the most heart-warming community projects ever conceived''

Foto: Jur van der Lecq. Darling, 22 april 2018 Foto: Jur van der Lecq. Darling, 22 april 2018

Afgelopen weekend: 20 - 22 april 2018 vond het festival weekend plaats in Darling, West Kaap Zuid-Afrika. Dit in het kader van het project 'The Darling Collection', waar studenten van verschillende opleidingen van Fontys Hogeschool voor de Kunsten spraken met veertig inwoners die aan de hand van veertig voorwerpen hun verhaal vertelden. De studenten verzamelden de veertig verhalen en vertaalden deze naar veertig performances, films, songs, monologen, choreografieën en tekeningen. Dit resulteerde in het festival van 20 tot 22 april 2018. Het festival is gisteren feestelijk afgesloten (zie bovenstaande foto). Diverse media deden verslag van The Darling Collection (zie ook nieuwsoverzicht). The Cape Times berichte op 17 april 2018 over het project en noemt The Darling Collection 'One of het most heart-warming community projects ever conceived'.