'De straat op' tijdens het KNVB Straatvoetbaltoernooi

Sfeerafbeelding Fontys

Op 6 juni heeft de finale van het stedelijke KNVB Straatvoetbaltoernooi plaatsgevonden. Na voorrondes in ’s-Hertogenbosch West, Zuidoost, Noord, Rosmalen en St.Michielsgestel mochten de beste teams zich opmaken voor de finale op de Parade in hartje ’s-Hertogenbosch.

Na de goede en actieve voorbereidingen van tweedejaars student Sil Witlox (onder begeleiding van ’S-PORT-medewerker Larry van Ommen) waren de tweedejaars studenten van Partnership Den Bosch paraat om de activiteiten en randzaken klaar te zetten.

Vanaf ongeveer 13:45 stroomden de eerste, fanatieke deelnemers de zonovergoten Parade op, om na het aanmelden meteen te vragen om een bal waar ze nog even mee konden oefenen. Na de gezamenlijke opening riep speaker Edwin Smolders de eerste teams naar de velden en kon het toernooi van start. Voor de teams die geen wedstrijd hoefden te spelen was er ook genoeg te doen. Onder begeleiding van studenten konden de deelnemers meedoen aan ‘Poolvoetbal”, “Voetbaldarts”, een snelheidsmeting met de bal en een potje voetbal in de pannakooi. Voor de ontspanning in de schaduw was een tent met FIFA18 en Fortnite klaargezet. Elk kind kreeg een ticket om 1x hieraan deel te nemen.

Het toernooi werd onderbroken voor een écht voetbalspektakel. Lands meest bekende straatvoetballer Soufiane Touzani kwam voetballen met de deelnemers en achteraf was er voor iedereen tijd voor een foto. Na deze welkome onderbreking was het tijd voor de finales. Na een paar spannende potjes kwamen de Straatklinkers uit St. Michielsgestel en de meiden van KC De Duizendpoot 1 als winnaars uit de strijd! De Fair play prijzen gingen naar ’t Wikveld jongens en bij de meisjes naar het team Bolster Beertjes.

Dit goed georganiseerde toernooi werd ondersteund door vrijwilligers die elk team begeleidden, de studenten van Fontys Sporthogeschool bij de side-events, de scheidsrechters o.l.v. Lorenzo Cairo en de vrijwilligers bij de EHBO-post en de waterflesjes en appels gesponsord door Albert Heijn. Waarvoor dank!