Derde screeningscommissie 'Studentondernemersregeling'

Op donderdag 15 november vond de derde screeningscommissie plaats ten behoeve van het toekennen van de Fontys Studentondernemersregeling. 5 studenten van verschillende opleidingen (Fontys ACI, Fontys HRM en Psychologie, Fontys Communicatie en Fontys BMKB) hoopten kans te maken op de faciliteiten die de Fontys Studentondernemersregeling biedt.

Studente Linda Tran verscheen voor de commissie met haar bedrijf Trade met Linda. Het bedrijf van Linda is een eigenwijze, contraire trader die op gezond verstand de markt analyseert. Linda strijdt om de aandelenwereld transparanter en toegankelijker te maken voor de particuliere belegger. Linda probeert op een simpele manier traders inzicht te geven in het reilen en zeilen van de aandelenmarkt.

Student Niels Baeten verscheen voor de commissie met zijn bedrijf OneTwentyFour. OneTwentyFour is een app die nog in de maak is. Het project is gestart tijdens een buitenlandminor met een internationaal en interdisciplinair team. Deze app zal zijn als Tinder, maar dan voor LinkedIn. Een snelle manier om zakelijke relaties te maken.

Student Dennis Aarssen verscheen voor de commissie met zijn bedrijf Backseat Buddy. Backseat Buddy is een app voor kinderen (6+) om onderweg te spelen tijdens lange reizen. In de app zitten locatie-gebonden mini-games die de kinderen spelenderwijs leren over de taal, cultuur en geschiedenis van de regio waar ze op dat moment doorheen rijden. De kinderen kunnen vanaf de achterbank meekijken op een kaart waar ze zijn, hoe ver ze nog moeten en hoe hard ze rijden. Tevens krijgen ze van hun Backseat Buddy (elk land heeft zijn eigen Buddy) updates van bezienswaardigheden buiten of leuke stopplaatsen met speeltuinen en lekkere ijsjes. Hierdoor blijven de kinderen betrokken bij de reis en zal het gedaan zijn met de onaangename en stressvolle lange reizen met jonge kinderen.

Student Tom Denissen verscheen voor de commissie met zijn bedrijf To Massage. Een behandeling die door middel van begeleidende meditatie (via een hoofdtelefoon) en stoelmassage zorgt voor gezondere, vitale, proactieve, productieve en effectievere werknemers.

Studente Guusje Slagter verscheen voor de commissie met haar bedrijf Guusje Slagter. Guusje heeft eerder al boeken geschreven en uitgegeven over Personal Branding. Op dit moment wil ze ook trainingen gaan geven wat in het verlengde ligt van haar boek. Het gaat vooral om de persoonlijke ontwikkeling en het goed kunnen communiceren naar de buitenwereld.

Alle studenten; Linda, Niels, Dennis, Tom en Guusje hebben met goed gevolg voor de commissie gestaan. Zij hebben allen de status Fontys Studentondernemer geclaimd. De status wordt toegekend voor het schooljaar 2016/2017. Ieder jaar wordt de status opnieuw bekeken en eventueel weer toegekend. Fontys creƫert daarmee een klimaat waarin studentondernemers kunnen groeien en excelleren. De volgende 15 aanvragen voor de regeling liggen alweer klaar en zullen tijdens de volgende screeningsavond op korte termijn worden besproken. Met de studentondernemersregeling wil Fontys studenten dan ook stimuleren het maximale uit zichzelf te halen bij het ontwikkelen, groeien en doorgroeien van zowel hun onderneming als hun ondernemende gedrag.

Studentondernemers die ook gebruik willen maken van alle mogelijke faciliteiten uit deze regeling, moeten voldoen aan bepaalde criteria en eisen. Deze zijn terug te lezen op https://fontys.nl/Over-Fontys/Centrum-voor-Ondernemerschap/Studentondernemersregeling.htm